Vyregulovať kúrenie v dome má správca

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Náš čitateľ František Török z Dúbravky sa sťažuje na stále problémy s vykurovaním bytu na ulici K. Adlera, ktoré sa ťahajú už dva roky a zmenili sa na boj medzi vlastníkom bytu a správcovskou spoločnosťou Medial Byt.

V roku 2002 totiž mestská časť od základov zrekonštruovala rozvody kúrenia zo štvorrúrkového na dvojrúrkový. V dôsledku zmeny systému rozvodov (technickými podrobnosťami sa nemá význam zaoberať) došlo k nerovnováhe medzi rozvodmi a distribúciou tepla v domoch. Náš čitateľ obšírne opisuje problémy, ktoré mal, a žiada, aby mu bola účtovaná len tretina sumy za teplo, pretože v jeho byte bola zima po všetky sezóny s výnimkou krátkeho času, keď pracovníci dodávateľa tepla, spoločnosti C-term, vyregulovali ventily a dali osadiť výkonné čerpadlo. Byt nášho čitateľa je totiž celkom na konci bloku a skutočne tam prichádza málo tepla, čo pripúšťa i Roman Renert, riaditeľ Medial Bytu. Neskôr Medial Byt dovolil zasiahnuť do systému neznámym inštalatérom, ktorí vyregulovanie uskutočnené C-termom zrušili a v byte pána Töröka bola opäť zima. Vec riešil i starosta Dúbravky Peter Polák, ktorý dokonca objednal u projektanta posudok hydraulickej stability, z ktorého vyplynulo, že v objekte je nevyvážený vykurovací systém. Podľa odpovedí, ktoré nám poskytli niektorí dodávatelia tepla i právnici z obecnej samosprávy, mal reguláciu zabezpečiť správca. P. Polák napokon o tejto povinnosti Medial Byt aj informoval.

Medial Byt argumentuje tým, že byty na K. Adlera nemajú na fonde opráv dostatok peňazí na vyregulovanie systému. To môže byť pravda, podľa dodávateľov tepla aj ďalších zainteresovaných je však povinnosťou správcu v spolupráci s vlastníkmi viesť financie a investície tak, aby sa prostriedky na životne dôležité funkcie domu vytvárali.

V tomto prípade zrejme hrajú svoju úlohu už aj city a vzájomná averzia. Podľa rady z Inštitútu bývania sa v takomto prípade možno obrátiť na Slovenskú energetickú inšpekciu, ktorá posúdi kvalitu kúrenia i starostlivosti o systém, a prípadne i na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Hlavný argument nášho čitateľa totiž je, že dostáva menej tepla, než za koľko platí.

Páčil sa vám článok?