Poradia vám, ako hospodáriť s energiou

10.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

V budúcom roku čaká obyvateľov Slovenska ďalšie zvyšovanie cien - elektrickej energie o 6 až 8 % a plynu až o 35%. Podľa predikcie budúceho vývoja by sa do roka 2012 mali ceny energie zvýšiť na európsku úroveň.

Preto azda nikomu nie je ľahostajné, koľko sa jej v domácnosti spotrebuje a koľko za ňu zaplatíme. Ak nechceme vydávať za energiu stále viac peňazí, musíme sa naučiť správne ju využívať a tam, kde je to možné, spotrebu znížiť. Pri uplatnení zásad efektívneho hospodárenia možno za rok ušetriť veľké množstvo energie, a teda aj finančných prostriedkov (7000 - 12 000 korún).

Energetické centrum Bratislava pripravilo projekt Úspory energie, podporený nadáciou Ekopolis. V rámci neho ponúka slovenským domácnostiam a širokej verejnosti možnosť využiť bezplatné energetické poradenstvo. Jeho obsahom je poskytovanie informácií v oblasti zníženia spotreby energie a  možností úspor finančných prostriedkov.

Energetický poradca každému záujemcovi poradí, ako ušetriť pri vykurovaní, príprave teplej i studenej vody, spotrebe elektrickej energie, spotrebe vody, využívaní zdrojov energie (klasických i obnoviteľných) a zodpovie mnoho ďalších otázok.

Poradenská kancelária začala svoju činnosť 7. októbra. O informácie môžete požiadať v sídle Energetického centra Bratislava na Ambrovej 35 vždy v utorok a vo štvrtok medzi 14:30 a 18:30. Na stretnutie je vhodné priniesť si aj príslušnú dokumentáciu - účty za energiu, projekt domu alebo rekonštrukcie bytu a pod. Aby ste predišli čakaniu na konzultáciu, centrum odporúča telefonicky sa objednať na telefónnom čísle 593 000 91.

Poradca zodpovie vaše otázky aj prostredníctvom e-mailu. E-mailové požiadavky adresujte na filip@ecbratislava.sk. Ďalšou možnosťou je navštíviť portál www.e-filip.sk a zapojiť sa do diskusie,  v rámci ktorej tiež môžete získať cenné rady. Všetky uvedené formy energetického poradenstva sú bezplatné.         

~     ~     ~
V ústrety zákazníkom vychádza aj Západoslovenská energetiky, a.s., ktorá uviedla do prevádzky nové Telefónne zákaznícke centrum. Na linke 0850 111 555 môžu Bratislavčania nahlásiť poruchy v dodávke elektriny, reklamovať účty, uzatvoriť, zmeniť alebo ukončiť zmluvu na dodávku elektriny. Zavolanie na toto číslo stojí cenu miestneho hovoru.

(brn)
Páčil sa vám článok?