Rozširovanie cintorína v Lamači má tri varianty

24.10.2007
0
Páčil sa vám článok?

V súvislosti s rozširovaním cintorína v mestskej časti Lamač boli spracované tri pracovné varianty. Najreálnejším variantom je rozširovanie cintorína od súčasného parkoviska cez parčík smerom k zastávke mestskej hromadnej dopravy.

"Toto riešenie je z môjho pohľadu najrýchlejšie, najlacnejšie a možno aj najefektívnejšie. Zvyšné dva varianty sú komplikovanejšie, časovo a finančne náročnejšie," konštatoval riaditeľ mestskej príspevkovej organizácie Marianum - Pohrebníctvo mesta Bratislavy Miloslav Hrádek,.

Ako ďalej uviedol, ďalšia navrhovaná možnosť sa týka rozširovania lamačského cintorína od jeho zadného oplotenia smerom k obchodu Lidl. Hrádek však takéto riešenie označil za problematické pre rozdiely nivelít cintorína a okolitých plôch.

"Cintorín je oproti terénu a ceste vo výške asi desať metrov. Ak by sa zachovala nivelita cintorína, na konci predpokladanej rozširovanej plochy by sme boli nad úrovňou cesty asi dvadsať metrov," vysvetlil Hrádek. Ak by sa teda vybralo takéto riešenie, celú plochu by bolo potrebné spevniť napríklad betónovými opornými múrmi, respektíve znížiť nivelitu rozširovanej plochy pravdepodobne o desať metrov.

"Bavíme sa tu o veľmi komplikovaných terénnych úpravách. Alternatíva je vykonateľná, ale s omnoho väčšími problémami ako alternatíva prvá," povedal Hrádek. Nutné úpravy by si podľa neho mohli vyžiadať niekoľko desiatok miliónov korún.

Podľa tretej alternatívy by sa vybudovalo nové pohrebisko oproti súčasnému cintorínu na ploche medzi koridorom železničnej trate a diaľnicou smerom na Prahu. V takomto prípade by však pre bezpečný prechod medzi oboma cintorínmi bolo potrebné postaviť most alebo lávku ponad železničný koridor.

"Alternatíva je zaujímavá, bol by to možno aj svetový unikát. Bolo by to tiež kuriózne, keď si predstavíme, že dom smútku by bol na starom cintoríne a na pochovávanie do novej časti by sa prenášala rakva cez most," uviedol Hrádek. Takéto riešenie by si ale vyžiadalo omnoho viac finančných prostriedkov, premostenie, terénne úpravy a vyriešenie budúcnosti stromov a kríkov, ktoré sa na danej ploche v súčasnosti nachádzajú.

(sita)
Páčil sa vám článok?