Na hrad bude možno viesť jednokoľajová dráha monorail: Pozrite si vizualizáciu

26.5.2018
0
Plánovaná trasa Monorailom z Vydrice

Zdroj: Ideový návrh trasovania monorail Atelier Art

Páčil sa vám článok?

Viete si predstaviť, že by sa turisti vozili z Podhradia na Bratislavský hrad vo vozni na jednokoľajovej dráhe? Počet návštevníkov Bratislavy rastie, väčšina z nich smeruje do hradného areálu, a to najmä autobusmi. Tie však spolu s turistickými vláčikmi neúmerne zaťažujú stred mesta, špeciálne Palisády, pôvodne vilovú štvrť.

„V zmysle spracovaného a odsúhlaseného územného plánu zóny Podhradie malo zabezpečiť odľahčenie tejto dopravnej záťaže vybudovanie veľkokapacitného dopravného prostriedku - monorailu, ktorý by z veľkej miery mohol nahradiť turistické autobusy,“ hovorí staromestský poslanec Ľubomír Boháč. „Podľa územného plánu zóny mal byť monorail s nástupnou stanicou navrhnutý tesne v dotyku s výstavbou developerského projektu Vydrica, avšak v naposledy prezentovaných dokumentáciách chýba. Projekt počíta s centrálnym námestím v dotyku s národnou kultúrnou pamiatkou Vodná veža a premostením ponad komunikáciu na Rázusove nábrežie. Práve v tomto mieste medzi navrhovanou Floriánskou a Oserovou ulicou je šanca zrealizovať nástupnú stanicu monorailu s výstupnou stanicou na hradnej terase pred Leopoldovou bránou.“
Podľa jeho slov by takouto úpravou projektu bolo zabezpečené prepojenie dunajského nábrežia, novovzniknutého námestia pri Vodnej veži a hradného areálu.

Zdroj: Atelier Art

​A čo na monorail hovorí investor? „Aktuálne spracovávame štúdiu s architektmi, a teda sa nevieme k danej otázke relevantne vyjadriť. ÚPNZ uvažuje o prepojení hradu aj dopravným riešením. V územnom rozhodnutí, ktoré sme zaviazaní rešpektovať, sa monorail nenachádza,“ povedal nám Juraj Rehák, predseda predstavenstva spoločnosti Vydrica. „Keďže predpokladaná trasa monorailu vedie nielen cez pozemky nás ako investora, ale aj bratislavského magistrátu a NR SR, je potrebné o tomto riešení rokovať s ďalšími
inštitúciami. Sme pripravení o tom diskutovať.“

​Odpovede na viaceré otázky podľa neho prinesie pripravovaná štúdia, ktorá spracováva aj koncept verejného priestoru a plánujú ju predstaviť ešte v tomto roku. „Na projekt sa treba pozerať v širšej súvislosti, keďže bude prepájať Staré Mesto s nábrežím Dunaja a rozšíri bratislavské Korzo o túto lokalitu. Samozrejme, bezbariérový prístup na hrad by bol atraktívny.“

Podobný názor zdieľa aj poslanec Ľubomír Boháč, ktorý zároveň zdôrazňuje, že monorail by pomohol Starému Mestu odľahčiť dopravné zaťaženie, ktoré sa v letnom období stáva pre Staromešťanov z roka na rok neúnosnejším.

(in)

Páčil sa vám článok?