Cyklomost takmer spája slovenskú a rakúsku stranu

1.3.2012
0
Cyklomost takmer spája slovenskú a rakúsku stranu - Cyklomost1
Páčil sa vám článok?

Práce na výstavbe cyklomosta medzi Devínskou Novou Vsou a obcou Schlosshof pokročili. Oceľová konštrukcia cyklomosta už takmer spája slovenskú a rakúsku stranu. Priebeh prác bol skontrolovať predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. Práce pokračujú podľa harmonogramu a už v lete by mal byť most prístupný cyklistom aj peším.

"Každým dňom je vidieť výrazný pokrok. K dnešnému dňu je ukončená spodná stavba mosta. Momentálne veľmi intenzívne prebiehajú práce na osadení oceľovej konštrukcie cyklomosta," priblížil Frešo.

Vzhľadom na dlhodobejšiu predpoveď počasia Slovenského hydrometeorologického ústavu sa v najbližších dňoch očakáva oteplenie na juhozápade. To môže podľa Freša do určitej miery zapríčiniť vzostup vodných hladín Moravy a dolného Dunaja, a tak nepriaznivo ovplyvniť ďalšie práce na cyklomoste. "Podľa avizovaného harmonogramu prác výstavby by v najbližších dňoch mal realizátor stavby pristúpiť ku kompletnému premosteniu oboch brehov, čím by sa mali ukončiť základné konštrukčné práce. To znamená, že aj zvýšená hladina riek by nemala ovplyvniť výstavbu cyklomosta," skonštatoval Frešo.

Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava začali montovať v januári, ukončená by mala byť v apríli. Následne budú prebiehať finalizačné práce, teda urobia sa zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a tiež nátery mostovky aj samotnej oceľovej konštrukcie.
Počas prípravných prác bol odhalený aj pôvodný mostný násyp ešte z čias Márie Terézie. Podľa Freša sa aj pri ďalších prácach našli v hĺbke pôvodné pilóty, ktoré boli súčasťou premostenia pred asi 300 rokmi. Cyklomost je stavaný tak, aby nenarušil zvyšky tohto pôvodného mosta, čiže oceľový most pôjde ponad ten pôvodný.

Výstavba cyklomosta sa začala vlani v septembri, cyklisti by po ňom mali jazdiť v lete. Bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a vozidlá záchrannej služby. Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre. Výška mosta nad hladinou Moravy umožní v budúcnosti bezpečnú plavbu po rieke.

BSK minulý týždeň vyhlásil anketu o názve pre cyklomost, chce pritom poznať aj názor verejnosti. BSK navrhol tri pomenovania - Most Márie Terézie, Most slobody, Most železnej opony, ľudia mohli navrhnúť vlastný názov. O konečnom názve cyklomosta rozhodnú krajskí poslanci i rakúski partneri.

(TASR)

Páčil sa vám článok?