Kamenné námestie je hanbou

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

Okolie obchodného domu Tesco na Kamennom námestí má v súčasnosti ďaleko od reprezentatívnosti a je skôr hanbou centra mesta. Dnes však už existujú, hoci zatiaľ len na papieri, zámery, ktoré by mali tento stav zmeniť.

Celý priestor Kamenného námestia dnes pôsobí veľmi neusporiadane, estetický dojem narúšajú rôzne stánky a búdy, ktoré by sa hodili skôr kamsi na perifériu než do absolútneho centra hlavného mesta. „Komplex budov na námestí je pestrý, hoci všetky pochádzajú z priebehu 20. storočia,“ povedal nám hlavný architekt mesta Bratislavy Štefan Šlachta. „Dominuje tu však obchodný dom Tesco, pôvodne Prior, ktorý zabral aj nízku podnož hotela Kyjev, pôvodne určenú na iné účely a výškovo námestie ovláda hotel. Komplex obchodného domu je víťazný návrh z architektonickej súťaže zo začiatku 60. rokov. Bol chápaný ako solitér a počítal so zbúraním stávajúcich okolitých objektov. To sa však nepodarilo. Tiež si treba uvedomiť, že jeden štvorcový meter bol vtedy takpovediac „zadarmo“. Dnes sa mnohé požiadavky zmenili[BC] napr. nároky na parkovanie, komfort hotelového bývania, rozsah a úroveň ponúkaných služieb, a preto sa hľadá nová forma využitia tohto priestoru.“

Ako Šlachta dodal, architektúra sa stáva stále viac spotrebným tovarom – predovšetkým obchodné zariadenia a aj „kamenné“ obchodné domy sa prestavujú či nahrádzajú novými. Dnešný stav, keď v tomto priestore dominujú rôzni priekupníci, búdy s rôznymi nevhodnými ponukami, špina a bezdomovci, je podľa neho skôr hanbou centra mesta.

Podľa našich informácií sa objavil silný investor, ktorý chce Kamenné námestie kompletne prestavať a prebudovať. „Zámer prestavby vítam ako šancu urobiť z Kamenného námestia skutočné centrum mesta, ktoré bude pulzovať 24 hodín a kde sa vytvorí iná kvalita prostredia, ako je tam dnes,“ konštatoval Š. Šlachta. Podrobnosti o zámere prestavať Kamenné námestie prinesieme v niektorom z najbližších vydaní Bratislavských novín.

Páčil sa vám článok?