Výstavba Petržalka City presunutá na rok 2010

13.10.2009
0
Páčil sa vám článok?

Výstavba multifunkčného centra Petržalka City v Bratislave sa znova presúva. Nové centrum za 400 miliónov eur by malo vzniknúť na ploche 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena.

Pôvodne sa malo začať s výstavbou v roku 2008, potom sa mala výstavba prvej časti projektu začať na prelome tohto a nasledujúceho roka. V súčasnosti ani tento termín nie je reálny. "S výstavbou prvej etapy by sa malo začať v polovici budúceho roka," povedala Viera Krúpová za spoločnosť Petržalka City, a.s.

Projekt brzdí okrem iného najmä nedoriešená otázka plánovaného nosného dopravného systému MHD v Petržalke a jeho koordinácia s električkou. Stále totiž nie je známe, či pri nosnom dopravnom systéme pôjde o variant estakádny, polozapustený, podzemný alebo iný.

V súvislosti s variantmi bola vypracovaná technicko-ekonomická štúdia. Štúdiou sa už zaoberala odborná komisia pri petržalskom miestnom zastupiteľstve, definitívne stanovisko zatiaľ nedala. To by mali prijať poslanci. V súčasnosti je známe len to, že mestská časť nechce taký variant, ktorý by ju opäť rozdelil podobne ako diaľnica na Einsteinovej.

Po doriešení tejto otázky bude podľa Krúpovej možné určiť aj termín druhej etapy výstavby. Pre prvú etapu za 100 mil. eur má spoločnosť právoplatné územné rozhodnutie, pracuje na projekte pre stavebné povolenie. To by mohol investor získať v prvom kvartáli budúceho roka. Termín ukončenia prvej etapy zatiaľ známy nie je, predpokladá sa koniec roka 2012 alebo začiatok roka 2013. Celé nové centrum by malo byť dokončené v roku 2016, pôvodne sa uvádzal ako termín rok 2013.

Projekt sa podľa Krúpovej zatiaľ nemenil, neovplyvnila ho ani hospodárska kríza. Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov. Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice.

Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej električky. Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom 1 400 by malo byť pod úrovňou terénu.

(sita)

Páčil sa vám článok?