Ballymore kúpi pozemky, na ktorých sa ráta aj s podzemnou stanicou rýchlodráhy

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Spoločnosť Ballymore Eurovea, ktorá chystá v okolí Pribinovej ulici výstavbu nového mestského centra, kúpi za vyše 153 miliónov korún od mesta pozemky v trojuholníku medzi Pribinovou ulicou a Dostojevského radom.

Predaj mestských pozemkov minulý týždeň schválili poslanci mestského zastupiteľstva. Ide nielen o nezastavané, voľne prístupné pozemky, ktoré sa využívajú ako neplatené parkovisko, ale aj pozemky, ktoré sú v areáli Dopravného podniku Bratislava. Dopravný podnik predpokladá presťahovanie svojich zariadení do areálu Jurajov dvor a ukončenie užívania tohto priestoru do konca júna tohto roka.

Ballymore Eurovea tu vybuduje polyfunkčný objekt s podzemnými garážami a zároveň v podzemí založí konštrukcie pre budúcu stanicu podzemnej dráhy - metra. Pozemky, ktoré kupuje, sú totiž rezervované na tento účel a v budúcnosti sa ráta s tým, že nosný systém mestskej hromadnej dopravy, či už bude na báze električky alebo metra, bude v centre mesta vedený v podzemí. Na miestach, kde bude Ballymore Eurovea stavať, je naplánovaná stanica s názvom Pribinova. V súčasnosti sa pripravuje električková trať na úseku Janíkov dvor - Štúrovo námestie, ale v budúcnosti sa predpokladá presunutie časti tejto radiály pod Dunajom a v centrálnej mestskej oblasti do podzemia.

Začiatkom tohto roka bola vypracovaná štúdia, ktorá rieši možnosť výstavby polyfunkčného objektu v symbióze so stanicou nosného systému MHD. Vyplýva z nej, že súčasne s výstavbou polyfunkčného objektu v trojuholníku medzi Pribinovou a Dostojevského radom bude potrebné vybudovať aj „hrubú“ stavbu podzemnej stanice tak, aby v aktuálnom čase mohla byť dobudovaná a sprevádzkovaná. Pod polyfunkčným objektom, ktorý má mať šesť až osem nadzemných podlaží, by mali byť tri podzemné podlažia, slúžiace nielen ako parkovacie garáže, ale aj ako komunikačné priestory budúcej stanice. Okrem týchto podzemných podlaží by sa v ešte väčšej hĺbke - pod nimi - mal vybudovať podzemný objekt budúcej stanice, ktorý by mal byť zakonzervovaný a pripravený na neskoršie dobudovanie.

Už príprava stavebnej jamy bude veľmi komplikovaná, tým skôr, že cez toto územie prechádza množstvo inžinierskych sietí. Ešte komplikovanejšie bude pripraviť podzemnú časť stavby tak, aby v budúcnosti bolo možné dobudovanie stanice, jej napojenie na tunelové rúry a podobne. Podľa spomenutej štúdie všetky tieto problémy musia byť v projekte na stavebné povolenie zohľadnené už pri výstavbe polyfunkčného objektu.

Páčil sa vám článok?