• Výstavba
  • 16.02.2009 18:06

Výstavba centra Petržalka City sa odsúva

0 0

Výstavba multifunkčného centra Petržalka City v Bratislave sa opäť odsúva. Nové centrum za 400 miliónov eur by malo vzniknúť na ploche 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena.

Podľa predchádzajúcich informácií sa malo začať stavať v roku 2009, investorská spoločnosť však posunula začiatok prác na prelom tohto a nasledujúceho roka. Pre agentúru SITA to potvrdila Viera Krúpová za spoločnosť Petržalka City, a.s.

Dôvodom opätovnej zmeny je okrem iného nedoriešená otázka nosného dopravného systému MHD v Petržalke, teda aj koordinácia s pripravovaným projektom rýchlodrážnej električky a prepájaním železničných koridorov TEN-T 17. Pre projekt prepájania koridorov už mesto pozastavilo aj schvaľovanie územného plánu zóny pozdĺž Chorvátskeho ramena, ktorý nechala mestská časť vypracovať práve v súvislosti s výstavbou moderného centra. Stále však nie je známe, či pri nosnom dopravnom systéme pôjde o variant podzemný, nadzemný alebo iný.

Začiatok výstavby Petržalka City sa však posúva aj z toho dôvodu, že spoločnosť ešte stále nemá právoplatné územné rozhodnutie. Podľa Krúpovej by mohol investor dostať územné rozhodnutie v apríli alebo máji tohto roka, stavebné povolenie v druhej polovici roka. Ukončenie prvej etapy výstavby za približne 100 mil. eur sa odhaduje na koniec roka 2012 alebo na začiatok roka 2013. Celé nové centrum by malo byť dokončené v roku 2015, pôvodne sa uvádzal ako termín rok 2013.

Projekt sa podľa Krúpovej zatiaľ nemenil, neovplyvnila ho ani hospodárska kríza. Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov. Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice.

Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej rýchloelektričky. Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom 1 400 by malo byť pod úrovňou terénu.

(sita)


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.