Bratislavčania navrhujú: Takto zmiernime dopravné zápchy! Súhlasíte?

Zdroj: bal

Páčil sa vám článok?

Je po prázdninách a hlavné mesto zažíva najväčšie dopravné obmedzenia. Ako riešiť vzniknutú situáciu, ste navrhli i vy, naši čitatelia. Vaše nápady sme odovzdali kompetentným na magistráte. Tu sú niektoré z nich.

Vedenie mesta s dotknutými mestskými časťami týždne vymýšľali, ako zmierniť dopady pre uzatvorenú cestu Mlynské nivy a pre obme­dzenia z Prístavného mosta, ktoré súvisia s výstavbou diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Pribudli záchytné parkoviská, niektoré linky MHD vozia cestujúcich zadarmo, pre autá sa uzavrela Páričkova ulica, na Gagarinovej sa zmenila doprava....

Portál banoviny.sk sa vás pýtal, čo by ste chceli zmeniť, zlepšiť v súvislosti s dopravnými obmedzeniami. A tu sú vaše pripomienky a návrhy.

Michal Durkac
1. Na obchvate treba vnútorný pruh fyzicky oddeliť cca 250 metrov pred Prístavným mostom a túto bariéru ukončiť cca 150-200 metrov za koncom privádzaču od Bajkalskej. A tak by celá tranzitná doprava nemohla byť náhle zastavená kaskadérmi, ktorí majú potrebu ísť krížom cez všetky pruhy od privádzača rovno do ľavého. Veľmi jednoduché a účinné. To isté aj v oblasti privádzača od Gagarinovej. Ďalej, aby sa zamedzilo nutnosti prudko šliapať na brzdy a zastavovať dopravu v pruhu, kde sa predsa len pripája doprava, je absolútne nevyhnutné úpravou zákona o prevádzke na pozemných komunikáciách prikázať dodržiavať minimálny odstup od vozidla predo mnou a to minimálne na 2-3 násobok dĺžky vozidla. A teda, ak vodiči začnú používať pri zaraďovaní sa plynový pedál, tak sa budú môcť nielenže plynule rozbehnúť, ale aj plynule sa zaradiť.
2. A čo sa týka nájazdu na Prístavný most z Dolnozemskej, tak asi by bolo vhodné, keby sa počas rannej špičky celý rad vozidiel pripájal na Einsteinovu okolo Albera a príjazd na Dolnozemskú by zo Šustekovej bol možný iba ako pokračovanie na Most Apollo. Veľmi jednoduché riešenie s efektívnosťou do budúcna.

Eva Stasinková:
Je nedostatok spojov MHD. Niektoré linky, napríklad autobus 70 a trolejbus 201 by mali jazdiť v oveľa častejších intervaloch, v špičke aj každých päť minút. Mnohé špecifické trasy v Bratislave obsluhuje iba jeden spoj a keď jazdí iba raz za 15 minút, pri prestupnom systéme musí cestujúci veľmi dlho čakať na svoj spoj.
Tiež sú veľmi zlé a nevhodné cestovné poriadky, meškajúce spoje - autobusy a trolejbusy v dopravnej špičke nejazdia podľa plánovaných odchodov a príchodov, preto by sa mali ich jazdné časy upraviť podľa reality. Opäť, ako príklad uvádzam linku číslo 201 - tá má podľa cestovného poriadku prejsť zo zastávky Miletičova na Trnavské mýto za sedem minút! Pritom reálne táto trasa trvá 15 minút a cestovné poriadky tento stav vôbec nereflektujú.
Namiesto liniek zadarmo, ktoré väčšina cestujúcich nemôže využiť, keďže musia pri každej ceste prestupovať, by sa mali zväčšiť kapacity liniek, mali by jazdiť častejšie a mať presnejšie a realistickejšie časy odchodov a príchodov.

Róbert Bukvay:
Chcel by som venovať pozornosť na úsek výjazd z Podunajských Biskupíc smerom na Gagarinovu a späť. V smere do centra sa od „záchytného parkoviska“ pred Vrakunským cintorínom v podstate tri jazdné pruhy zlievajú do jedného pre osobné autá a pravý ostáva pre busy. Tento úsek má cca 200 m, potom sa znovu rozširuje do troch. Potom v opačnom smere je od zjazdu z diaľnice znovu lievik do jedného jazdného pruhu, ktorý sa následne po cca 300 m rozširuje do pôvodných dvoch. Osobne jazdím denne niekoľkokrát túto trasu a z pragmatického hľadiska je, ako to momentálne nastavili, úplne nelogické. Lievik, ktorý vytvorili, vytvára zbytočné zápchy a nervozitu na ceste. Iný účel to nemá, lebo zase buďme úprimní, autobusová doprava v tomto smere nejazdí tak často, aby mala pre seba jeden jazdný pruh, ktorý je permanentne prázdny!

Martina:
Reagujem na zaťaženie Záhradníckej ulice od križovatky so Svätoplukovou po križovatku so Špitálskou a následne pokračovanie trolejbusových spojov MHD po Mickiewiczovej na Kollárovo nám. Navrhujem opätovne zmeniť dopravné značenie, a to hlavná ulica nech je Mickiewiczova a vedľajšia Ulica 29. augusta. Kolóny, ktoré sa vytvárajú na Mickiewiczovej, kde jazdia tri trolejbusové linky za sebou, by sa podľa môjho názoru rýchlejšie uvoľňovali.

Ivan Pavlovič:
V prvom rade kvalitnejšie vodorovné značenie. Asi každý, kto sa viezol po Gagarinovej, uzná, že nové oranžové čiary sú za určitých podmienok horšie viditeľné ako pôvodné značenie.
Asi by pomohlo, keby oranžové čiary boli reflexné, prípadne, aby boli robené technológiou ako krajnica na diaľnici - kvapky vystupujúce nad vozovku. Alebo aspoň na stredovej deliacej dvojitej čia­re odrazky vo vozovke.

Juraj Ondrejička:
Zrušiť nezmyselné provizórne dopravné značenie zákazu pre osobné autá (napr. ul. Svornosti). Miesto toho povoliť využívanie daného pruhu iba pre bus a autá, kde je minimálne trojčlenná posádka. Aby v jednom aute sedela viac ako jedna osoba.

Martin Štofko:
V poobedných hodinách zosynchronizovať svetelnú signalizáciu v smere von z Gagarinovej a nechať väčšie intervaly zelenej vlny až za Dunajskú Lužnú, aby sa čo najskôr uvoľnilo mesto.

Ľuboš Holič:
V USA majú pruh, ktorý je len pre autá nad dvoch cestujúcich, možno by pomohlo zefektívniť dopravu a využitie pruhov.

(lb)

Páčil sa vám článok?