Bratislava sa opäť prezentovala na veľtrhu MIPIM

20.3.2007
0
Páčil sa vám článok?

Minulý piatok sa skončil veľtrh MIPIM, najväčšia európska prehliadka nehnuteľností a investičných príležitostí, ktorej 18. ročník sa konal vo Festivalovom paláci vo francúzskom meste Cannes od utorka 13. marca.

Medzi významnými mestami a regiónmi sa snažilo posilniť svoju pozíciu a pritiahnuť pozornosť zahraničných investorov aj hlavné mesto Slovenska Bratislava. „Naša tohtoročná prezentácia mala dva základné ciele,“ uviedol na margo účasti Bratislavy jej primátor Andrej Ďurkovský, ktorý viedol delegáciu mesta.

„Na jednej strane sme pomohli vytvoriť priestor pre našich partnerov - investorov, ktorí sú súčasťou nášho výstavného stánku a prichádzajú so svojimi projektmi práve na veľtrh MIPIM, aby ich tu prezentovali. Je to rovnako dôležité pre mesto, ako aj pre investorov, pretože úspešnosť týchto investícií ovplyvní celkový dojem z prezentácie celého mesta. Druhým cieľom našej tohtoročnej účasti bola prezentácia južnej rozvojovej osi Petržalka. Toto územie je lokalizované ako koridor na vybudovanie rýchleho nosného systému MHD a je to zároveň jedinečný priestor na urbanizovanie centrálnej časti Petržalky - od bytovej výstavby až po vybudovanie zariadení na rekreáciu a trávenie voľného času.“

Pokiaľ ide o trendy veľtrhu, A. Ďurkovského zaujala téma povoľovania výstavby výškových budov v meste, s ktorou sa aj v Bratislave stretávame veľmi často. „Keď sa prejdete po veľtrhu, zistíte, že výškové budovy sú celosvetovým trendom,“ uviedol. „Je však potrebné k tejto otázke pristupovať veľmi citlivo a zvážiť, do akého priestoru sa umiestňujú. Nestotožňujem sa s umiestnením takýchto budov v blízkosti historických centier. Ich lokalizácia v novo vznikajúcich štvrtiach však nerobí problémy. Otázka, ktorá je s tým spojená - a v tom v porovnaní s inými krajinami máme ešte čo doháňať - je mestská hromadná doprava.“

Tohtoročná štatistika veľtrhu ukazuje, že MIPIM si naďalej upevňuje svoju pozíciu najväčšieho európskeho fóra v tejto oblasti. Do minulého piatka sa akreditovalo približne 26-tisíc účastníkov z viac ako 6000 spoločností 76 krajín, vystavujúcich na viac ako 24-tisíc m2 plochy, čím bol opäť prekonaný rekord veľtrhu. Zo Slovenska prišlo do dnešného dňa do Cannes vyše 30 spoločností vrátane významných nadnárodných investorov a developerov, ktorí už v Bratislave úspešne pôsobia a dokazujú tak stúpajúcu kvalitu slovenského investičného prostredia. Bratislava však po vlaňajšej premiére zostala jediným slovenským mestom alebo regiónom. Popri Bratislave mali na veľtrhu svoje expozície aj tri najväčšie české mestá - Praha, Brno a Ostrava.

(juh, mih)

Páčil sa vám článok?