Napísali ste nám 23-24/1999

13.2.2007
0
Páčil sa vám článok?

Rada by som reagovala na tematickú stránku o bratislavskej MHD z novembrového čísla. Zdá sa mi, že nový systém kategorizácie cestovných lístkov má viac nevýhod.

Napríklad sa mi zdá nespravodlivé, aby občan doplácal svojimi financiami na dopravné zápchy (označovaním ďalších lístkov). Veď napríklad od Trnavského mýta po Račianske som cestovala v špičke 15 minút! A to nie je jediné miesto. Stačí, keď len vynechá jeden spoj, čo nie je v Bratislave zriedkavé, a hneď sa čas cestovania najmä pri 12-20- minútových intervaloch značne predĺži. Môže vari za to cestujúci? Tak prečo doplácať? Ďalej nie je zriedkavosťou, že v električkách je medzi označovačom a elektrickými hodinami nad kabínou vodiča rozdiel niekoľko minút. A to už nehovorím o rozdieloch v jednotlivých spojoch. Pri prestupoch sa to značne nakumuluje. Nepáči sa mi aj, že Bratislava je hádam jediné hlavné mesto, kde sa dopravný podnik neunúva zaviesť v spojoch hlásenie jednotlivých zastávok. V nových vozidlách sú elektrické tabule, ktoré by mali vypisovať nasledujúcu zastávku a možnosť prestupu na iné spoje, tak ako je to napríklad v Budapešti. Namiesto toho vypisujú len konečnú stanicu. Myslím, že Bratislava je hojne navštevovaná turistami, ale aj ľuďmi z iných kútov Slovenska. Tak prečo im neuľahčíme orientáciu v našom hlavnom meste?  Doprava je jednou z hlavných vizitiek mesta. Tá naša, bratislavská, nie je zrovna najlepšia.

K. Kopelmanová, Nove Mesto
LIST ČITATEĽA


V poslednom čísle som si prečítal podrobnú správu o zmene tarifných podmienok MHD a zježili sa mi vlasy! To, čo sa pripravuje, je totiž skutočne zbojnícka pasca na cestujúcich, hlavne na starých ľudí nielen z Bratislavy, ale predovšetkým prichádzajúcich vidiečanov. Cestovný lístok možno označiť iba predpísaným spôsobom, ináč je neplatný. Predstavte si staršieho človeka, ktorý nebýva v Bratislave, čo sa dostane horko-ťažko do vozidla a v náhlivosti popletie stranu, ktorou treba lístok do označovača zastrčiť. Lístok je označený, ale neplatný! Cestujúci stratí nielen jeden lístok, ale v očiach kontrolného orgánu je čiernym pasažierom, hoci nemá úmysel DPB okrádať. Po 15 sekundách od zatvorenia dverí sa označovače zablokujú. Opäť je to dobré, aby sa umelo vyrábali čierni pasažieri. Pätnásť sekúnd je asi tak čas od zatvorenia dverí do rozjazdu vozidla. Za ten čas si pri veľkej šikovnosti stačia označiť lístok asi traja cestujúci, štvrtý už má smolu. Ak cestujúci nemá pri sebe 1200 Sk na zaplatenie pokuty, kontrolný orgán si ho poznačí, pričom na nasledujúcej zastávke musí opustiť vozidlo. Predstavme si situáciu takého školáčika, ktorý si zabudol predplatný lístok, ten určite nebude mať pri sebe 1200 Sk. Revízor ho vysadí na neznámej zastávke, kde sa nevie orientovať, čím mu znemožní nielen prísť na čas do školy, ale vystaví ho ďalším nebezpečenstvám. Dopravný podnik si vymyslel nové podmienky pre cestujúcich a tie jednoducho nadiktuje - on je tu pán, cestujúci ho potrebujú, tak si môže diktovať. O tom, čo je to služba verejnosti, zrejme nemá najmenšiu predstavu.

Juraj Pospíšil, Nové Mesto
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?