Napísali ste nám 19/1999

6.2.2007
0
Páčil sa vám článok?

Keďže mám podobné skúsenosti ako pisateľka z Ružomberka, ktorej prípad opísala Marta Černá v čísle 17, rozhodla som sa touto formou prispieť. Mám skúsenosť so žmolkovaním materiálu podobne ako pisateľka.

Kúpili sme v lete plavky v SETEX-e, ktoré dcéra (má 19 rokov) mala trikrát na sebe v plavárni, nie na kúpalisku. Zistili sme, že na sedacej časti sa materiál zožmolil. Pri reklamácii nám vedúci predajne hneď naznačil, že to sa mohlo stať mechanickým poškodením, to znamená, že sa v nich dcéra šmýkala. Je to, samozrejme, tiež argument, ak nechcú vyhovieť reklamácii. Spísali protokol s tým, že komisia rozhodne, či je to chyba materiálu alebo mechanické poškodenie. Na moju otázku, či je to kvalifikovaná komisia, odpovedal, že je tam majiteľ a nejaký odbytový pracovník. Myslím, že k tomu niet čo dodať. Reklamáciu neuznali, ale môžem sa obrátiť na súd. Je jednoznačné, že v SETEX-e si už nič nekúpim, ani neodporúčam iným, pretože pre nich zákazník neznamená nič.

Viola Ivanovová, Dúbravka
LIST ČITATEĽA


Ako väčšina Bratislavčanov aj ja sa občas potrebujem premiestniť z miesta na miesto. Stav komunikácií v Bratislave, v hlavnom meste SR, je kritický, ale trpezliví Bratislavčania si už zvykli, alebo boli okolnosťami donútení zvyknúť si. Cesty sú prehustené automobilovou dopravou a niektorí odvážlivci sa preto pohybujú po meste aj na bicykloch. Je to ekologickejšie, zdravšie a niekedy aj rýchlejšie. Čo bráni ostatným pridať sa? Pravdepodobne je to bezpečnosť. Mnohokrát som si na mape Bratislavy hľadal vhodnú trasu z Podunajských Biskupíc smerom do centra. Najkritickejší, najnebezpečnejší úsek sa nachádza pravdepodobne na Prístavnej ulici. Je pomerne úzka a používa ju aj nákladná doprava. Je to naozaj risk cestovať na bicykli po tejto ulici. Čakal som, že pri vyše trojmesačnej výluke tejto ulice, z dôvodu jej rekonštrukcie, sa nájde projektant, ktorý zapracuje na túto cestu aj cyklistickú trasu. Nestalo sa. Spoľahlivá cyklistická cesta z Podunajských Biskupíc do centra vedie naďalej cez Petržalku. A tak nám neostáva nič iné, ako sa autami znova plaziť tridsaťkilometrovou rýchlosťou pomaly vpred za svojimi každodennými cieľmi...

Mário Bošanský, Podunajské Biskupice
LIST ČITATEĽA


V posledných číslach ste sa zaoberali problémom reorganizácie dopravy, zmenami na niektorých bratislavských križovatkách. Môj názor, ako aj názory ostatných čitateľov sú podmienené každodennými skúsenosťami. Niekomu zmeny vyhovujú, niekomu  nie. Denne používam MHD, trasy 21, 218 a ďalšie paralelné trasy (v obidvoch smeroch).

Prejazdnosť cez križovatku na Račianskom mýte sa zvýšila. Odpadlo neúnosné posúvanie sa po Legionárskej ulici resp. Šancovej ulici, hlavne v poobedňajšej špičke. Zmeny teda vítam. Na záver ešte niekoľko poznámok. Bolo by prospešné, keby sa obnovilo „zotreté“ vodorovné značenie na niektorých exponovaných miestach.

Dávam tiež na zváženie, či by nebolo možné umožniť odbočovanie vpravo zo Záhradníckej ulice na Miletičovu ulicu, v smere od Bajkalskej ulice. Vodorovné značenie to umožňuje, podľa značky „prikázaný smer“ je možné ísť iba priamo resp. doprava, k trhovisku. Porušenie súčasného stavu využíva polícia na výnosný zdroj príjmov.

Peter Gábriš, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?