Cez Chorvátske rameno povedú štyri lávky. Vyhlásili na ne architektonickú súťaž

26.3.2021
0

Zdroj: ac

Páčil sa vám článok?

Bratislava vyhlásila architektonicko-konštrukčné súťaže na štyri lávky pre chodcov a cyklistov cez Chorvátske rameno v Petržalke.  Zámerom je najmä zlepšenie dostupnosti zastávok MHD vytvorením komfortného a jednoduchého prístupu. Informovala nás o tom Marcela Glevická z Metropolitného inštitútu Bratislavy.

Lávky by tiež mali pomôcť k využitiu potenciálu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny, keďže v súčasnosti je umožnený predovšetkým súbežný pohyb pozdĺž brehov Chorvátskeho ramena a len výnimočne je umožnené jeho križovanie.

"V súťaži budú tiež riešené nadväzujúce chodníky a krajinné úpravy v okolí lávok. Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozíčkarov, rovnako počítajú s bezbariérovým prístupom. Preferuje sa architektonicky čisté a subtílne riešenie," vysvetlila Glevická.

Ide o štyri samostatné súťaže návrhov s rovnakým jadrom zadania, ktoré sú vyhlásené naraz a budú vyhodnocované jednou porotou v jednom termíne. Pre každú situáciu sa bude hľadať najlepšie riešenie. Architekti tak môžu navrhovať jednu alebo viacero lávok.

Každá súťaž je anonymná, verejná, jednokolová, architektonicko-konštrukčná s termínom odovzdania návrhov v júni 2021. Kompletné zadanie je zverejnené na stránke MIB.

Súťaž nadväzuje na projekt predĺženia električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Janíkov dvor a výstavba lávok bude prebiehať v spojitosti s výstavbou električkovej trate. Umiestnenie lávok je navrhované tak, aby správne prepojili existujúce a predpokladané chodníky a trasy s budúcou električkovou traťou a okolitou zástavbou.

Prvá lávka je naplánovaná v úseku medzi Bosákovou a Rusovskou cestou. Z lávky sa bude dať napojiť na sieť cyklochodníkov a chodníkov na ľavom brehu Chorvátskeho ramena a na Mlynarovičovu ulicu na pravom brehu.

Druhá a tretia lávka sú v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Lávky budú napojené na už dnes existujúce chodníky pozdĺž ramena.

Štvrtá lávka nahradí súčasnú pontónovú lávku. Bude prepájať náprotivné brehy Chorvátskeho ramena. Ideou je vytvoriť priame napojenie na jazero Veľký Draždiak chodníkom na teréne, ktorý vyvrcholí v podobe móla nad úrovňou jazera.

"Všetky lávky sú určené pre zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov, nepočíta sa s prejazdnosťou vozidiel. Vo verejných priestoroch v okolí lávok sa ráta s osadením bratislavského mobiliáru, rovnako ako sa ráta s dobudovanou kapacitou verejného osvetlenia v území," dodala Glevická.

(ms)

Páčil sa vám článok?