Sneženie v Bratislave: Vallo prezradil, ako sa naň pripravili a čo všetko podnikli
Zdroj: ms
Bratislavu dnes zasiahlo sneženie. Primátor Matúš Vallo tvrdí, že mesto sa naň vopred pripravilo a zverejnil aj to, čo všetko urobili, aby znamenalo pre vozidlá i chodcov čo najmenšie komplikácie.
"Prvý preventívny posyp sme vykonali už od 03:00 h," informoval Vallo s tým, že takto sa má predísť zľadovateniu ciest a chodníkov ešte pred príchodom sneženia. O 06:00 h sa začalo s posypom kritických mostov a lávok ako SAV Štefánikova, most Lafranconi a ďalšie a taktiež prebieha posyp zastávkových ník na kopcovitých úsekoch inertným materiálom. Zároveň prebehol preventívny posyp rizikových ciest, najmä v kopcovitých úsekoch.
"V predstihu pred samotným snežením niektoré naložené sypače vyrazili z centrálneho depa na strategické stanovištia, najmä v kopcoch, kde čakajú na prvú vločku. Tieto sypače tak môžu začať ošetrovať svoj rajón hneď, ako to bude potrebné, bez zdĺhavého presunu," vysvetlil Vallo.
Ako ďalej prezradil, dispečing vydal pokyn na likvidačný posyp od 09:00 na komunikácie a od 10:00 na chodníky. Na kritické kopcovité úseky sú nasadené dodatočné sypače a pripravený aj inertný posyp, ktorý síce sneh netopí, ale najmä pre vozidlá MHD zlepšuje trakciu, aj keď sa na ceste už vytvára vrstva snehu.
"Zároveň sa začne s prácami na chodníkoch a lávkach. Prioritné chodníky a lávky, kde je pohyb najväčší, sú ošetrené každých 12 hodín. Ako rýchlo zabezpečíme ošetrenie ostatných mestských chodníkov? Aby boli naše krátke prechádzky, či pešie nákupy bezpečné, pracujeme na posýpaní a odhŕňaní neustále, vďaka čomu do 24 hodín od ukončenia sneženia ošetríme viac ako 90% chodníkov v správe mesta" dodal primátor.
Takto to vyzeralo napoludnia na Ivanskej ceste, sneh žiadne problémy zatiaľ nerobil.
V prípade pretrvávajúceho výdatného sneženia už posypový materiál nestíha topiť sneh a vtedy nastúpia odhŕňače. "Pri tom všetkom nemôžeme zabúdať ani na prírodu. Preto na komunikácie v kontakte so zeleňou používame aj zeolit. Zeolit je hornina, ktorá je efektívnou náhradou soli a nie je pritom deštruktívna - nepoškodzuje cesty, vozidlá, neškodí zvieratám, ani zeleni v okolí chodníkov. Práve naopak, po zime zvyškový zeolit pozametáme do trávnika, kde bude slúžiť ako hnojivo," informoval ešte Vallo.
(ms)