Miestny stavebný úrad povolil predĺženie električky v Petržalke: Stavebné povolenie čaká na právoplatnosť

28.6.2020
Magistrát chystá predĺženie trate električky v petržalke - bosakova_trat
Páčil sa vám článok?

Petržalka ako príslušný stavebný úrad vydala povolenie pre druhú etapu električkovej trate na území Petržalky, teda v úseku od Bosákovej po Janíkov dvor. Stavebné povolenie zatiaľ nie je právoplatné, plynie zákonná lehota na prípadné odvolanie sa.

Odvolacím orgánom je Okresný úrad (OÚ) Bratislava. Samospráva o tom informuje na svojej webovej stránke.

"Stavba predstavuje komplexné riešenie novej električkovej trate vrátane siedmich zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD), mimoúrovňových a úrovňových križovaní s cestnými komunikáciami, obratiska, vozovne a doplnkového vybavenia pre cestujúcu verejnosť," uvádza sa v rozhodnutí. Územné rozhodnutie vydal petržalský stavebný úrad v októbri 2018, právoplatnosť nadobudlo v máji 2019.

Hlavné mesto prednedávnom potvrdilo, že chystá súťažné podklady na výber zhotoviteľa pre druhú etapu električkovej trate v Petržalke. Výberové konanie na zhotoviteľa stavby plánuje magistrát zverejniť do konca augusta. "Keďže plánujeme stavbu električkovej trate financovať prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby musí prebehnúť 1. ex-ante kontrola na ministerstve dopravy a výstavby," spresnila hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová. Mesto deklaruje, že postupuje podľa harmonogramu, ktorý určuje koniec stavby na rok 2023.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu v Petržalke. Električková trať bude mať celkovú dĺžku 3,8 kilometra, sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou vybudujú cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Hlavné mesto zároveň spolu s Petržalkou pracujú aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať povedie.

Projekt sa musí zrealizovať najneskôr do konca roka 2023, ak chce mesto využiť eurofondy. Pred troma rokmi ešte Bratislava predpokladala začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020. Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.

(TASR)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie


Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.