Kto sa bude voziť na nových autách za 700-tisíc? Takto si ich v meste podelia...

25.1.2020
Autá župa

Zdroj: BSK

Páčil sa vám článok?

Viacerých Bratislavčanov prekvapilo, že mesto plánuje kúpiť 38 nových áut za vyše 700-tisíc eur, z ktorých až 32 má byť osobných vozidiel. Magistrát sme preto požiadali o konkrétne informácie, kto by sa mal na nich voziť.

Súťaž vyhlásil magistrát v spolupráci s mestskou spoločnosťou OLO, pričom jej výsledkom má byť „len“ uzatvorenie rámcovej dohody, čiže nejde o záväzok, ale o možnosť nakúpiť autá. Mnohí Bratislavčania si však v tejto súvislosti neodpustili poznámku, že primátor Matúš Vallo nabáda ľudí používať MHD a pritom sám nakupuje osobné autá. Prečo vlastne, komu chýbajú?

Hovorca magistrátu Peter Bubla vysvetlil, že po výmene manažmentov v mestských podnikoch a organizáciách sa prehodnocovali rôzne nevýhodné zmluvy. Spoločnosť OLO takto zrušila zmluvu na lízing automobilov, v dôsledku čoho musela niektoré vozidlá vrátiť. Dnes tak podľa jeho slov nastávajú situácie, že majstri prevádzky musia namiesto práce v teréne čakať na kolegov s autom či jazdiť na výjazdy taxíkmi.

Mesto tiež zriadilo komunálny podnik, do ktorého postupne naberá zamestnancov a tí na svoju činnosť potrebujú úžitkové automobily do terénu. Rovnako mesto spúšťa prácu terénnych tímov v so­ciálnej oblasti – aj tie potrebujú autá. Najviac áut má dostať magistrát a jeho organizačné zložky. „Nahrádzať sa budú len autá s viac ako 250-tisíc najazdenými kilometrami,“ pripomenul Peter Bubla.

Zdroj: FB Stará Bratislava

​Toto bolo jedno z prvých služobných áut bratislavského magistrátu v roku 1930.

Spolu takto identifikovali potrebu kúpiť počas nasledujúcich dvoch rokov maximálne 38 áut. Niektoré počty pre OLO aj magistrát sú uvedené s rezervou, aby v prípade nehody alebo akútnej potreby doplniť vozidlový park nebolo potrebné vypísať počas nasledujúcich dvoch rokov nové verejné obstarávanie. Pri nižšom počte obstarávaných vozidiel by totiž vysúťažená cena na jedno vozidlo bola pravdepodobne vyššia.

„Súťaž sme vypísali na maximálnu hodnotu zákazky 700- tisíc eur bez DPH, čo vo výsledku predstavuje priemernú sumu 18,5 tisíca eur na jedno auto,“ doplnil Bubla.

13 vozidiel nižšej triedy chce mesto za dva roky obstarať pre jednotlivé sekcie a oddelenia, ktorých zamestnanci pracujú v teréne (oddelenie správy komunikácií, sekcia životného prostredia atď.),

2 vozidlá, 1 SUV a 1 dodávka, majú posilniť dispečing, ktorý najmä počas zimnej údržby musí mať v teréne a na ťažko zjazdných komunikáciách viac dispečerov,

3 vozidlá vyššej triedy sú určené na obmenu autoparku pre riadiacich pracovníkov a manažment mesta,

2 vozidlá strednej triedy budú slúžiť ako referentské autá pre pracovníkov mesta,

2 autá má dostať novozriadený komunálny podnik, konkrétne 1 SUV vozidlo do terénu a 1 viacúčelovú dodávku na rozvoz pracovníkov a náradia,

4 dodávky majú slúžiť pre vznikajúce terénne tímy v oblasti práce s ľuďmi bez domova, prevencie násilia a užívania drog.

12 áut pre OLO: Spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) má v úmysle kúpiť najviac 7 áut nižšej triedy pre majstrov prevádzky, 4 autá strednej triedy (z toho jedno SUV) pre riadiacich pracovníkov v strednom manažmente a 1 vozidlo vyššej triedy pre šéfa predstavenstva.

(ac)

Foto: FB/Bratislava - hlavné mesto SR

Páčil sa vám článok?