Ohľaduplnosti k nevidiacim cestujúcim má učiť aj reklama
Pomôcť hendikepovaným cestujúcim a cestovať v mestskej hromadnej doprave (MHD) bez predsudkov je cieľom kampane "Nezatváraj oči pred nevidiacimi". V Bratislave ju spustili na jar a v týchto dňoch je okrem distribúcie informačných letákov podporená aj vonkajšou reklamou.
Mesto odštartovalo kampaň spolu s Dopravným podnikom Bratislava a Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska. "Nevšímavosť či ľahostajnosť zo strany iných je dnes najväčším nepriateľom hendikepovaných cestujúcich," uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy s tým, že cieľom kampane nie je len osveta, ale aj informovanie o tom, ako sa správať.
Kampaň sa koná na základe prieskumu, ktorý poukázal na nevšímavosť zo strany cestujúcich, neochotu poradiť, pomôcť hendikepovaným či neústretové až arogantné správanie vodičov MHD. "Zistenia z prieskumu už boli premietnuté do praktických opatrení, ktoré vyústili do preškolenia pracovníkov dopravného podniku, poučenia o ich povinnostiach v situácii, keď na zastávke stojí osoba s bielou palicou či vodiacim psom," poznamenal Andrassy.
Kampaň ukončia v lete umiestnením špeciálnych nálepiek, ktoré budú podnecovať cestujúcich na väčšiu ohľaduplnosť i pomoc iným.
(TASR)