Klientske centrum v Devínskej bude otvorené najdlhšie

23.2.2012
0
Páčil sa vám článok?

Nové klientske centrum na Miestnom úrade v Devínskej Novej Vsi bude otvorené najdlhšie spomedzi všetkých 17 mestských častí Bratislavy. "Aby sme vyhoveli aj tým, ktorí pracujú od skorého rána či neskoro do večera," povedal starosta mestskej časti Milan Jambor s tým, že centrum pre služby občanom by malo byť otvorené od 8.00 do 18.00 h.

O takomto kontaktnom pracovisku sa v Devínskej Novej Vsi diskutuje už niekoľko mesiacov. "V rámci organizačných zmien prijímame niekoľko opatrení. Toto je jedno z nich," vysvetli starosta s tým, že motívom je najmä zefektívniť prácu úradu.

Na to, aby dostalo klientske centrum takú podobu, akú mestská časť chce, musí dôjsť k prestavbe miestneho úradu. "Momentálne pracujeme na návrhu, aby to naozaj bolo pekné a funkčné centrum, aby stále fungovala podateľňa, aby občania vždy dostali kvalifikovanú odpoveď," dodal Jambor. Centrum by samospráva chcela otvoriť 1. apríla a náklady na projekt by nemali presiahnuť 10 000 eur.

V rámci organizačných zmien na miestnom úrade poslanci na februárovom zastupiteľstve pričlenili pod jeho správu turistické informačné centrum. V centre pracuje aj miestny poslanec Jozef Rajchl. Zákon o obecnom zriadení však hovorí, že práca poslanca je nezlučiteľná s prácou zamestnanca obce. "Teraz je na slobodnom rozhodnutí poslanca, či chce byť zamestnancom alebo poslancom. S prácou centra som však ja bol vždy spokojný," dodal starosta s tým, že na svoje rozhodnutie má poslanec čas ešte viac ako mesiac. Rajchl sa pre TASR vyjadril, že je už takmer rozhodnutý. "Na 90 percent zostanem miestnym poslancom," povedal.

Rajchl si však stojí za tým, že ide o politické vydieranie voči jeho osobe. "Je zaujímavé, že táto zmena nastala v pripravovanom materiáli o organizačnom poriadku miestneho úradu až po 13. januári, keď som upozornil kontrolóra na možný nezákonný stav u poslanca Petra Kruga," vysvetlil s tým, že sa potom začala realizácia krokov voči jeho osobe.

To, že naraz vznikli v Devínskej N. Vsi dva prípady nezlučiteľnosti funkcií, je podľa starostu náhodné. "Nemohli sme to prijať ani skôr, lebo na to neboli legislatívne podmienky, ani neskôr, lebo klientske centrum chceme otvoriť v apríli," vysvetlil s tým, že v žiadnom prípade nejde o vydieranie, keďže materiál pripravovala samospráva už dlhšie. "Máme pripravené aj ďalšie zmeny, ale nedá sa všetko spraviť naraz. Chceme však našu samosprávu čo najviac priblížiť občanom," dodal.

(TASR)

Páčil sa vám článok?