Bratislavčania sa vlani najviac sťažovali na výtlky

23.2.2012
0
Páčil sa vám článok?

Bratislavčania podali v minulom roku na vedenie samosprávy celkom 163 sťažností. Najviac, 35 sťažností prišlo na osvetlenie a výtlky a 26 sťažností bolo na udržiavanie čistoty na verejných priestranstvách.

Bratislavčania sa obracali na vedenie mesta tiež s podnetmi, ktoré sa týkali rušenia nočného pokoja či prieťahov pri vydávaní povolení. Medzi najaktuálnejšie sťažnosti patrí upozornenie na nefunkčnosť pohyblivých schodov na Poštovej ulici či podnet na prešetrenie povolení parkovať na Obchodnej ulici.

Podnet môže byť mestu doručený poštou, osobne i e-mailom, pričom pri elektronickom podaní ho musí prísť sťažovateľ potvrdiť do piatich dní vlastným podpisom. Každá doručená sťažnosť musí byť vecne prešetrená, pričom v roku 2011 bola šetrením potvrdená oprávnenosť podaní v 42 prípadoch, v 27 prípadoch sa sťažností týkali kompetencií inej inštitúcie, preto boli odstúpené na vybavenie, napríklad príslušnej mestskej časti.

Vybavovanie bratislavských sťažností je pod kontrolou verejnosti, pretože informáciu o ich konkrétnom riešení predkladá primátor každoročne na rokovanie mestského zastupiteľstva. Priestor pre podávanie podnetov, hlavne na neetické či nezákonné konanie pracovníkov samosprávy, bol rozšírený od augusta minulého roku o špeciálnu e-mailovú adresu korupcia@bratislava.sk. Na ňu môže byť podaný podnet aj anonymne, pričom v záujme ochrany sťažovateľa priamy prístup k podaniam má výlučne primátor mesta.

(TASR)

Páčil sa vám článok?