Poslanci schválili projekty na čerpanie o eurofondy

28.1.2012
0
Páčil sa vám článok?

Poslanci Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) v piatok schválili projekty, na ktoré chce kraj čerpať eurofondy. Európske peniaze chce využiť napríklad na budovanie cyklotrás, zriadenie jednotného tarifného systému v rámci integrovanej dopravy aj revitalizáciu národnej kultúrnej pamiatky – parku v Malinove. Informovala o tom hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová.

Kraj chce za eurofondy zrevitalizovať medzinárodnú cyklotrasu Eurovelo 13 v úseku Devín - Vysoká pri Morave. "Je to jedna z najatraktívnejších lokalít, o ktorej ako župan snívam, že bude rovnako atraktívna ako petržalská hrádza. Tá severozápadná časť Bratislavy by sa mala tak isto otvoriť takémuto víkendovému cestovnému ruchu a športu," uviedol šéf kraja Pavol Frešo (SDKÚ-DS). Je presvedčený, že ak sa tu vybudujú cyklotrasy, zrekonštruujú bunkre a prostredie sa zatraktívni, potom aj samotné obce rozvinú priestor nielen pre cyklistov, bežcov či korčuliarov, ale pre celú komunitu.

Projekt počíta s rekonštrukciou povrchu cyklotrasy vo vybraných úsekoch, s úpravou okolia, či vodorovným dopravným značením. Poslanci schválili spolufinancovanie kraja na projekte vo výške minimálne piatich percent z celkových nákladov, teda 50.000 eur. Cesta Železnej opony označená ako Eurovelo 13 vedie od Barentsovho mora na severe Európy až po Čierne more na juhu. Jej celková dĺžka je približne 6800 kilometrov, z toho slovenský úsek predstavuje približne 87 kilometrov.

Poslanci schválili aj dohodu o stavebnej a prevádzkovej údržbe cyklomosta ponad rieku Moravu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom. Podľa Freša je cena diela, ktoré ráta s podporou z eurofondov, takmer 3,11 milióna eur. Náklady na most sú rozdelené v pomere podľa štátnej hranice, čo predstavuje 62,86 percenta na slovenskej a 37,14 percenta na rakúskej strane. Podiel zo strany BSK predstavuje približne 1,99 milióna eur, čo pri povinnom päťpercentnom spolufinancovaní z vlastných zdrojov predstavuje 99.460 eur.

Zintenzívniť ponuku pre turistov na slovenskej strane by mal aj projekt Za mostom. Ide o vybudovanie cyklotrás pozdĺž bývalej železnej opony. Rozpočet je 165.780 eur, čo pri spolufinancovaní predstavuje náklady pre BSK vo výške 8289 eur.

Ďalším projektom je zriadenie jednotného tarifného systému Bratislavskej integrovanej dopravy predstavuje nákup označovačov cestovných lístkov a predajných automatov, ktoré budú na nástupištiach železničných staníc a zastávok Železníc SR. Označovačov bude 60 a predajných automatov bude desať. Regionálny autobusový dopravca Slovak Lines už označovače jednorazových lístkov obstarané má, hlavné mesto projekt na ich obstaranie pripravuje. Krajské zastupiteľstvo schválilo päťpercentné spolufinancovanie projektu z rozpočtu kraja, teda vo výške 22.500 eur. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.

(TASR)

Páčil sa vám článok?