Štadión potrebuje ročne sto akcií, aby nebol stratový

2.3.2011
0
Štadión potrebuje ročne sto akcií, aby nebol stratový - Zimak1
Páčil sa vám článok?

Stavba rekonštruovaného Zimného štadióna Ondreja Nepelu je dokončená, s výnimkou nájomných priestorov. Spoločnosť Ingsteel ukončila v týchto dňoch práce a štadión odovzdáva užívateľovi, mestskej organizácii STaRZ.

Na dokončenie a zaplatenie faktúr za práce na obnove štadióna pomôže mestu vláda pôžičkou 12 miliónov eur. Prvé odhadované náklady na rekonštrukciu boli pritom asi 74,8 milióna eur. Napokon sa však ukázalo, že táto suma nestačí a v súčasnosti sa hovorí až o sume približne 96 miliónov eur. Náklady na budovu sa totiž zvýšili na 86 miliónov eur a ďalšie vyvolané investície - búranie cyklistického štadióna, výstavba námestia pred halou či stavba nových komunikácií - boli asi 10 miliónov eur. Zvýšené náklady na rekonštrukciu budú musieť znášať hlavné mesto a jeho obyvatelia.

Po skončení svetového šampionátu urobí ministerstvo financií a zrejme aj NKÚ a mesto, kontrolu, či peniaze určené na rekonštrukciu boli využité účelne a oprávnene. Dvanásť miliónov použije mesto aj na dodatočné práce a informačné zariadenie stavby, kontrolu vstupu návštevníkov prostredníctvom kamier a čiastočne na uhradenie faktúr už urobených prác.

V súvislosti s budúcim efektívnym využitím zimného štadióna primátor mesta tvrdí, že mestská organizácia STaRZ nemá sily a kapacity na to, aby mohla zabezpečiť dostatok veľkých kvalitných športových a kultúrnych podujatí. Mesto preto chce na to nájsť vhodného partnera, ktorý by dokázal pritiahnuť rôzne akcie, a tým diváka. Nová hala by vraj potrebovala sto podujatí ročne, aby nebola stratová, ale aspoň na „nule".

Pôvodná konštrukcia zimného štadióna mala podobu monolitického železobetónového skeletu. Počas rekonštrukcie v roku 1987 bola pôvodne otvorená ľadová plocha dodatočne prekrytá oceľovou konštrukciou. Obidva objekty rekonštruovaného Zimného štadióna Ondreja Nepelu tvoria kompletný celok, ktorý je podľa potreby možné oddeliť na dva samostatné objekty. Pod tréningovými halami bude môcť v dvojpodlažnej podzemnej garáži parkovať asi 260 áut.

(rob)
FOTO - Robert Lattacher
Páčil sa vám článok?