Rekonštrukciu mosta by mohla platiť aj Únia

12.4.2010
0
Páčil sa vám článok?

Mesto Bratislava by mohlo získať peniaze z Európskej únie aj na rekonštrukciu Starého mosta pre vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Petržalky, potvrdil to splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor s tým, že financovanie sa netýka celej stavby, ale len časti prác.

Týka sa to prác v súvislosti s nadvihnutím mosta a dobetónovaním súčasných pilierov na zlepšenie podmienok plavebnej cesty. V súčasnosti preto mesto vedie konzultácie s EÚ, podľa Fabora je "reálna možnosť" na získanie peňazí v súlade s platnými podmienkami podpôr TEN-T projektov Európskej únie.

"EÚ rozhodla schváliť spolufinancovanie na projektové dokumentácie," povedal Fabor. Spolufinancovanie by v prípade realizácie mohlo byť do výšky desiatich percent. Mesto však osloví rakúsku stranu, aby mohol byť projekt posúdený ako prihraničná spolupráca. V tom prípade by mohlo byť spolufinancovanie do 20 percent.

Na otázku, či je už známy termín na vypísanie medzinárodného tendra na dodávateľa rekonštrukčných prác mosta, odpovedal Fabor záporne. Metro Bratislava, a.s., pripravuje v súčasnosti dokumentáciu pre tender, zároveň sa čaká na vydanie územného rozhodnutia na rekonštrukciu Starého mosta od petržalského stavebného úradu.

Na otázku, či nie sú zatiaľ ohrozené ďalšie termíny, odpovedal záporne. V januári sa totiž predpokladalo, že dodávateľ by mal byť vybraný v októbri tohto roka. Podmienkou však bolo vydanie územného rozhodnutia do konca februára, zatiaľ sa tak nestalo. Samotné rekonštrukčné práce by mali trvať 15 – 18 mesiacov. Električka by mohla následne začať premávať koncom roka 2011, prípadne na prelome rokov 2011 a 2012.

V súčasnosti pokračujú sanačné práce na pilieroch pod cestnou časťou Starého mosta. Sanácia pilierov je nevyhnutná pre ich spevnenie a vystuženie. Práce spojené aj s prieskumom by podľa predbežných odhadov mali trvať približne tri mesiace. Premávka na moste je riadená semaformi. Sanácia pilierov mosta pod jeho železničnou časťou sa vykonala v roku 2009. Každý pilier zvnútra vyplnili 1 500 až 2 000 litrami cementovej malty a vystužili oceľovými prútmi.

(sita)

Páčil sa vám článok?