Problém vyrieši dohoda zainteresovaných strán

4.2.2010
0
Páčil sa vám článok?

Dohoda zainteresovaných strán o technicko-ekonomickej štúdii by mala byť zrejme kľúčovým bodom pre ďalší osud výstavby koľajovej dopravy v Petržalke. Rokovania o spoločnom stanovisku k štúdii stále pokračujú.

Podľa niektorých názorov bude dohoda kľúčová, pretože jej odmietnutie by znamenalo patovú situáciu. Výstavba duálneho systému vedenia koľajovej trate v Petržalke totiž záleží na niekoľkých subjektoch - Železniciach SR, ministerstve dopravy, meste Bratislava, ale aj mestskej časti Petržalka.

O štúdii sa začalo podľa petržalského starostu Milana Ftáčnika (nominant Smer-SD) konečne diskutovať. Nedávno sa uskutočnila aj porada zainteresovaných strán, ktorú zvolal splnomocnenec primátora pre nosné dopravné systémy. Tam sa podľa neho formovalo spoločné stanovisko.

„Zdá sa, že spoločné stanovisko je posunom dopredu, pretože zbližuje stanoviská štyroch subjektov,“ uviedol Milan Ftáčnik. Konštatoval, že stanovisko predloží petržalskému miestnemu zastupiteľstvu „a tam povieme, čo si Petržalka o tom myslí,“ uviedol. Konštatoval, že technicko-ekonomickú štúdiu musí schváliť mestské zastupiteľstvo.

Existuje vraj už konkrétny návrh stanoviska, ako by malo vedenie električky v Petržalke vyzerať, aké má byť jej trasovanie či realizácia prevádzky. Starosta uviedol, že Petržalka nie je proti nejakému riešeniu, no uprednostňujeme vedenie trasy pod povrchom. Zároveň si však uvedomuje, že v niektorých častiach pôjde trať po povrchu a je potrebné dostať ju na estakády, alebo vyjde z nejakého tunela. „To všetko je potrebné zohľadniť a zobrať do úvahy,“ dodal Milan Ftáčnik.

Primátor Andrej Ďurkovský (KDH) sa nedávno vyjadril, že samotné mesto nechce Petržalku rozdeliť na dve časti, a preto tam, kde to bude potrebné, sa miestami pôjde cez estakády a niekde bude trať celého projektu zapustená do zeme. Podľa neho hlavné mesto aj mestská časť majú záujem urobiť projekt, ktorý prinesie ekologickú dopravu do tejto časti mesta.

(rob)
Páčil sa vám článok?