Nelegálna reklama v meste stále pribúda

19.2.2009
0
Páčil sa vám článok?

Hoci umiestňovanie vonkajšej reklamy na vlastnú päsť nie je možné, vynaliezavosť niektorých podnikateľov nemá hraníc. Presvedčili sme sa o tom na Patrónke, kde na križovatke pribudla „paletová“ reklama bazára lyží v Petržalke.

Toto reklamné zariadenie pozostáva z drevenej palety, ktorá je priviazaná o stĺp verejného osvetlenia a do ktorej sú nastrkané lyže.

Podobných prípadov je však v Bratislave viac. V pešej zóne na Obchodnej ulici nemá napríklad čo hľadať drevený pútač gastronomického zariadenia, ktorý stojí v bezprostrednej blízkosti električkovej trate a porušuje dopravné pravidlá. Zdá sa preto, že reklamné pirátstvo, ale aj porušovanie pravidiel bezpečnosti cestnej premávky v tomto meste trápi len občanov, nie však kompetentných pracovníkov magistrátu.

Mesto Bratislava v roku 2008 urobilo výberové konanie na prenájom pozemkov na umiestnenie reklamných zariadení na území Bratislavy. „Predmetom výberového konania bolo právo nájmu pozemkov vo vlastníctve a správe hlavného mesta podľa určených lokalít za účelom umiestnenia reklamných zariadení, vrátane informačných a propagačných tabúľ, pričom výberové konanie sa nevzťahovalo na stĺpy verejného osvetlenia," uvádza sa v stanovisku magistrátu.

Podľa predstaviteľov mesta každý, kto chce umiestniť reklamu na určených lokalitách, musí kontaktovať spoločnosti, ktoré vyhrali výberové konanie a majú prenajaté pozemky pre umiestnenie vonkajšej reklamy. V 1. a 3. okrese je to pražská spoločnosť MG Advertising, s.r.o., v 2., 4. a 5. okrese to je spoločnosť ROS, reklamno-obchodná spoločnosť, s.r.o., z Pezinka.

Inými slovami, samospráva hlavného mesta rezignovala na reguláciu vonkajšej reklamy pri mestských komunikáciách a prenechala tento biznis súkromným firmám.

(brn)

Reklama z paliet na bazár lyží tvorí súčasť križovatky na Patrónke.
FOTO - Robert Lattacher

Páčil sa vám článok?