Staré Mesto preferuje malé reklamné plochy

3.1.2009
0
Páčil sa vám článok?

Bratislavská mestská časť Staré Mesto začne správne konanie proti trenčianskej spoločnosti Q-EX vo veci neoprávneného osadenia reklamného zariadenia na Poštovej ulici v centre Bratislavy. Podľa zákona hrozí vinníkovi pokuta až do výšky 1 milióna korún.

Staromestská radnica má ako cestný správny orgán povinnosť kontrolovať podmienky užívania pozemných komunikácií III. a IV. triedy na území Starého Mesta aj v súvislosti s osadením reklamných zariadení. Práve pri jednej z pravidelných kontrol zistili pracovníci miestneho úradu porušenie podmienok užívania komunikácie stanovené cestným zákonom, ktorého sa dopustila firma Q-EX osadením reklamného trojhranu na Poštovej ulici. Podľa informácií z Miestneho úradu Staré Mesto, 24 hodín po upozornení spoločnosť spomínané reklamné zariadenie odstránila.

Ako pre Bratislavské noviny povedal starosta Starého Mesta Andrej Ďurkovský, on sám má jasnú predstavu o type a kvalite reklamných zariadení v centre mesta. Rozhodne to nie sú veľkoplošné billboardy. Mestská časť bude preferovať skôr menšie sklenené a osvetlené plochy, pričom bude uprednostňovať orientačné a informačné plochy pred čisto reklamnými. V najbližšom čase by sa mal A. Ďurkovský stretnúť so známym dodávateľom mestského mobiliáru, ktorý ponúka práve viacfunkčné zariadenia, ako sú prístrešky, lavičky, verejné hodiny a odpadkové koše v kombinácii s reklamnou plochou.

Bratislavská samospráva sa už v minulom volebnom období pokúsila určiť isté pravidlá umiestňovania informačných a reklamných zariadení na území Bratislavy. Tento pokus sa však skončil neúspechom. Nepodarilo sa jej totiž dohodnúť s Asociáciou vonkajšej reklamy, ktorá združuje najväčšie agentúry, vlastniace reklamné zariadenia pôsobiace na slovenskom trhu.

(brn)

Páčil sa vám článok?