Magistrátne Služby občanom využilo množstvo ľudí
Na pracovisku prvého kontaktu s občanmi Služby občanom/Front Office bratislavského magistrátu bolo v priebehu roka 2007 zaevidovaných 43 136 otázok a výkonov.
Činnosť na úseku Služby občanom/Front office zabezpečovalo 15 odborných pracovníkov. Podateľňa zaevidovala celkom 56 516 podaní. Najčastejšie najmä v oblasti cestného hospodárstva týkali ohlásenia porúch verejného osvetlenia, výtlkov a jám, údržby komunikácií, upchaných kanalizačných vpustov, čistoty podchodov. Občania sa ďalej zaujímali aj o údržbu zelene, orezávanie stromov či kosenie trávnikov. Mnohé pripomienky smerovali aj na zjazdnosť komunikácií v zimnom období, čistenie chodníkov, vyjadrenia správcov komunikácií k žiadostiam na zvláštne užívanie komunikácií a k stavebnému konaniu.
Pozornosti mnohých obyvateľov neunikla ani problematika reklamy, bilboardov, navigačného systém na stĺpoch verejného osvetlenia, ale aj povolenia na vjazd do pešej zóny, vyhradeného parkovania, rozkopávok, ambulantného predaja, uzávierok ciest, letných terás či povolenia na prezentačné a kultúrne podujatia na komunikáciách.
Občania sa v roku 2007 zaujímali aj o územnoplánovacie informácie, súvisiace s novým územným plánom mesta. Mnohí si vyžiadali projekty na pripomienkovanie vplyvov na životné prostredie, najmä na polyfunkčné územie Lamačská brána, polyfunkčné mestské centrum Zuckermandel, celok Žižkova, Nábrežie arm. gen. L. Svobodu, Podhradie - Vydrica, železničné napojenie letiska, rozšírenie diaľnice D1 na šesť pruhov v úseku Bratislava - Senec či na polyfunkčné územie Twin City. Obyvatelia sa zaujímali aj o životné prostredie a o problematiku odvozu komunálneho odpadu.
Najčastejšie žiadosti občanov sa týkali prenájmu alebo kúpy pozemku, bytu, žiadosti o nájomné byty, stanovísk k stavebnému povoleniu a pod. Občania žiadali aj o vjazd do pešej zóny, umiestnenie reklamy, povolenie rozkopávky, zaujatie verejného priestranstva, vjazd na Železnú studienku.
Okrem Kancelárie pre rodinu a ženu sa obrátilo o sociálnu pomoc 2 044 občanov. Najviac to boli seniori (371). Išlo o žiadateľov o poskytnutie sociálnych služieb pre seniorov či o umiestnenie v domovoch dôchodcov. Druhou najpočetnejšou skupinou, ktorej sa poskylo sociálne poradenstvo, boli rodiny (358). Treťou skupinou boli žiadatelia o poskytovanie ubytovania v ubytovniach. Štvrtou skupinou boli zdravotne postihnutí (201). Zväčša žiadali poradiť, kam sa môžu obrátiť vo veciach odvolania, príspevkov, aké dávky im môžu byť poskytnuté a kde sa vybavujú.
(rob)