Cestujúcej prišiel SMS lístok o hodinu, mladíkovi až na druhý deň - čo robiť v takýchto prípadoch?

20.4.2021

Zdroj: koláž abn

Páčil sa vám článok?

Na sociálnej sieti sa objavil príspevok, kde sa cestujúca z Bratislavy sťažuje na to, že dňa 18. apríla dostala SMS lístok o hodinu neskôr ako odoslala prázdnu SMS. Obrátili sme sa na Dopravný podnik Bratislava s otázkou, ako má človek v takom prípade postupovať, ak sa potrebuje prostriedkami MHD niekam dostať, ale nechce riskovať prípadnú pokutu...

Pravdepodobne sa takéto niečo udeje len výnimočne, ale v každom prípade je to problém a dosť veľká nepríjemnosť pre človeka, ktorému sa také niečo stane. Podľa prepravného poriadku by totiž cestujúci mal do vozidla nastúpiť jedine s platným SMS lístkom, pretože inak by mohol byť pri kontrole považovaný za čierneho pasažiera a revízor by mu mohol udeliť pokutu. Na druhej strane sa asi nedá očakávať, že človek bude stáť na zastávke MHD hodinu a keď mu príde jeho spoj, tak doň asi bude chcieť nastúpiť, dúfajúc, že SMS-ka mu príde skôr než ho pracovník prepravnej kontroly "chytí", respektíve vyzve na predloženie cestovného lístka.

Do diskusie na sociálnej sieti prispel vlastnou skúsenosťou aj mladík z Vrakune, ktorý chcel v nedeľu nastúpiť do vozidla MHD pri miestnom cintoríne, kde však automat na lístky nefungoval a hoci prázdnu SMS poslal o siedmej večer, tak SMS lístok mu prišiel až na druhý deň ráno. "Necestujem nejako často, a to som potreboval lístok pre psíka, keďže ja som ho mal. Našťastie nešiel žiadny revízor, ale čo v takej situácii? Potrebujem sa vo večerných hodinách dostať z bodu A do bodu B a nefunguje automat (áno predstavte si je tam len jeden) a SMS lístok nie a nie prísť! Čo potom?," opýtal sa na FB stránke zameranej na MHD v Bratislave. Hneď na úvod treba zdôrazniť, že SMS lístky neposiela Dopravný podnik Bratislava, ale mobilný operátor cestujúceho.

"Dôvody týchto ojedinelých prípadov preto treba zisťovať u nich. Z rovnakého dôvodu aj DPB nezrovnalosti v časovom doručení SMS lístka, respektíve jeho nedoručenie rieši preverením u operátora. SMS lístok má byť zaslaný približne do dvoch minút. Tento časový údaj je iba orientačný. V prípade, že spätná SMS nie je doručená do 10 minút, objednávka exspirovala a SMS lístok nie je zákazníkovi zaúčtovaný. V prípade, že by bol takýto SMS lístok účtovaný, je možné sa v zmysle reklamačného poriadku obrátiť na oddelenie tarifných služieb. V prípade nechceného vymazania elektronického cestovného lístka, prípadne pri nedoručení SMS lístka alebo pre jeho kontrolu môže zákazník požiadať o duplikát SMS lístka v čase jeho platnosti zaslaním SMS na číslo 1101 (duplikát je bez poplatku)," povedala pre Bratislavské noviny hovorkyňa DPB Mgr. Ľubica Melcerová.

Často sa totiž stáva, že ľudia, ktorí sa nevedia dočkať spätnej SMS pošlú prázdnu SMS ešte raz a potom im prídu naraz alebo v krátkom intervale dva lístky, pričom im pochopiteľne stačí len jeden. Takže oveľa lepším riešením je poslať radšej druhú SMS na číslo 1101, aby ste si overili či cestovný lístok dostanete. Už len dodajme, že sťažnosť panej, ktorej prišiel SMS lístok po 63 minútach poslal DPB na preverenie.

(ars)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie