Peter zaplatil za dva lístky na Tehelné pole v hodnote 28 eur takmer 150 eur – ako je to možné?

14.3.2019

Zdroj: TASR

Páčil sa vám článok?

Do redakcie sa nám ozval Bratislavčan Peter M., ktorý si už v januári objednal cez agentúru dve vstupenky na zápas Slovan - Trnava na novom Tehelnom poli a zaplatil za ne sumu 146,74 eura. Napokon však dostal dva lístky v celkovej hodnote 28 eur a cíti sa byť podvedený. Kde nastala chyba?

„Roky sme čakali na otvorenie nového futbalového štadióna na Tehelnom poli. Keďže bývam a pracujem v jeho blízkosti, o to intenzívnejšie som prežíval zrod štadióna. Keď už bolo známe, že ho otvorí derby Slovan – Trnava, mali sme spolu so ženou skutočne obrovský záujem o lístky na zápas. Už začiatkom januára som začal pátrať na internete po lístkoch a ako prvá sa mi ponúkla agentúra VIAGOGO. Vyplnil som údaje a stiahli mi platbu 146,74 eura za dve vstupenky. Informovali ma, že lístky budú na stiahnutie týždeň pred zápasom. Aj tak bolo. Vytlačil som dve vstupenky spoločnosti ticketmedia a na nich bola uvedená cena 14 eur za jeden lístok. Spolu som teda dostal lístky v hodnote 28 eur, ale zaplatil som za ne takmer o 120 eur viac. Keď som chcel vedieť, prečo je tam taký veľký cenový rozdiel, tak na stránke VIAGOGO to nebolo možné zistiť. Odvolávajú sa, že sú online, rovnako aj centrum pomoci, ale nikto na moje otázky nereagoval, neodpovedal mi, ani sa nikam nepodarilo dovolať, pretože telefónne číslo na nich neexistuje,“ napísal nám Peter M. a priložil aj kópie jeho komunikácie so spomínanou agentúrou, ktorá však prebiehala v čase, keď si lístky na otvorenie národného futbalového štadiónu objednával.

Zdroj: abn

​„V bezradnosti som sa napokon dovolal na sekretariát ŠK Slovan, kde ma informovali, že vstupenky začali predávať až od 5. februára 2019 cez ticketmediu za ceny, ktoré boli uvedené na lístkoch. Suma, ktorú som zaplatil, je cena agentúry VIAGOGO a ďaleko prevyšuje hodnotu skutočných vstupeniek.  Nedajte sa dobehnúť chamtivcom, ktorí sa neštítia narátať si aj 500-percentnú maržu. Nenaleťte podvodníkom belasí priatelia!“ uzatvára svoj list oklamaný športový fanúšik.

Pochopiteľne, že sme sa boli pozrieť na internetovej stránke spomínanej agentúry Viagogo, ktorá má v záhlaví nápis: „Sme najväčším svetovým sekundárnym marketom so vstupenkami na živé udalosti. Všetky vstupenky sú plne chránené našou zárukou. Ceny sú stanovené predajcami a môžu byť nižšie alebo vyššie ako pôvodná kúpna cena.“ A hneď nám bolo všetko viac-menej jasné. Táto agentúra ponúka možnosť obchodovať na ich stránke so vstupenkami. Je to akási burza, kde sa cena za lístky vytvára podľa ponuky a dopytu a pre rôznych špekulantov je to ideálna platforma ako zarobiť tým, že nakúpia vstupenky na podujatia, pri ktorých sa predpokladá, že budú vypredané a následne ich so ziskom predávajú záujemcom za oveľa vyššie ceny. Samotná agentúra v tomto prípade plní vlastne len úlohu sprostredkovateľa. Napriek tomu sme ju oslovili s otázkami či je v poriadku, že v ich systéme bola cena takto zvýšená už v januári, hoci vstupenky ŠK Slovan Bratislava začal predávať až vo februári a takisto sme sa opýtali či ich  nemrzí, že niekto takto zneužíva burzu vstupeniek na nepoctivý spôsob obohacovania sa. Ich odpoveď sem doplníme v prípade, že nám ju zo Švajčiarska pošlú...

Zdroj: abn

​Problémom však v prípade Petra je to, že on prakticky mesiac nevedel, aké lístky na otvorenie Tehelného pola vlastne získal. Podľa ceny minimálne do VIP-ky, kde by mali s manželkou luxusné sedenie a k tomu zadarmo aj občerstvenie v podobe šampanského, kaviáru či iných lahôdok. O to väčšie asi bolo ich sklamanie, keď zistili, že síce budú na tribúne, ktorá je považovaná za hlavnú, ale ide o úplne obyčajné miesta na sedenie v sektore A 109. Ani mailová komunikácia s agentúrou nebudila príliš veľkú dôveru, keďže sa v nej vyskytovalo plno chýb ako napríklad slovné spojenie: „informácie o pudujatí“,  miesto konania Pasienky a predbežný dátum 2.3. o 14.hod.

Zdroj: abn

​Agentúra Viagogo má sídlo vo švajčiarskej Ženeve a zaoberá sa sprostredkovaním kúpy a predaja vstupeniek na rôzne športové, kultúrne a iné spoločenské podujatia. A keďže veľa vstupeniek na blížiaci sa svetový šampionát v ľadovom hokeji, ktorý sa bude v máji konať u nás, sa dostalo do rúk rôznych priekupníkov, tak existuje veľký predpoklad, že sa ich budú pokúšať s veľkým ziskom predať aj cez spomínanú agentúru. Na podobných princípoch však celé roky funguje aj čierny trh. Napríklad na zápas Slovana a Trnavy sa predávali "na čierno" aj vstupenky za 100 eur. Pán Peter sa tak môže utešiť jedine tým, že jeho vyšiel jeden lístok "len" na 73 eur... 

(ars)

Páčil sa vám článok?