Hlavné námestie patrilo mlieku a zábave

24.1.2007
0
Páčil sa vám článok?

V utorok 18. mája to na Hlavnom námestí bolo ako v mliečnom kráľovstve. Od rána až do večera tu totiž bratislavské RAJO, a.s., a stovky Bratislavčanov oslavovali Svetový deň mlieka.

O tom, že aj s mliekom môže byť dobrá zábava, presvedčili všetkých okoloidúcich  Miška Marienková, Miroslav Noga, Štefan Skrúcaný, Rasťo Piško, Paľo Hammel a ďalší umelci, ktorí tiež majú radi mlieko a mliečne výrobky.

Svetový deň mlieka sa oslavuje už od roku 1957. Tento deň pripadá vždy na tretí májový utorok, keď sa po celom svete organizujú zábavné a propagačné podujatia, ktorých cieľom je nielen osláviť mlieko ako dar, ale aj podporiť jeho konzumáciu najmä medzi deťmi a mladými ľuďmi. Spoločnosť pri tejto príležitosti zorganizovala zaujímavý školský projekt, do ktorého sa zapojilo 150 000 žiakov 2. a 4. ročníka zo základných škôl Bratislavského, Trnavského, Trenčianskeho a Nitrianskeho kraja.

Pomocou veselej školskej pomôcky sa tak deti mali možnosť dozvedieť, ako sú mlieko a mliečne výrobky zdravé a ako sa vlastne dostávajú na ich stôl. Priamo na námestí boli ocenené tie deti, ktoré sa v rámci školského projektu RAJO zapojili do ankety so súťažou o hodnotné ceny.

Tí, ktorí v tento deň zavítali na Hlavné námestie, stretli sa pri Rolandovej fontáne nielen so známymi slovenskými umelcami, ale aj s výrobkami spoločnosti RAJO, ktorá každý rok prichádza na trh s niekoľkými novinkami. V tomto roku to sú jogurty Premium a ProBio s novými príchuťami a pravý mliečny puding s kakaovou a vanilkovou príchuťou. Čoskoro sa na trhu objaví aj ProBio s müsli a medom, ako aj toľko očakávaná smotanová lahôdka. Na Hlavnom námestí bolo možné kúpiť si všetky mliečne výrobky z produkcie RAJO za zvýhodnené ceny, pričom až 10 percent z predaja pôjde na podporu výskumu osteoporózy čiže rednutia kostí, čo súvisí s nedostatočným prísunom vápnika v strave.

V spotrebe mlieka a mliečnych výrobkov Slovensko stále zaostáva v porovnaní so západnými krajinami. Napriek tomu, že mliečne výrobky sú svojou cenou často ťažšie dostupné, spotrebiteľ by v záujme svojho zdravia nemal na mliečnych výrobkoch šetriť.

(zu)

Páčil sa vám článok?