Ministerstvo zdravotníctva prichádza s novým vizuálom kampane na podporu očkovania

16.10.2021
0

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva

Páčil sa vám článok?

Jesenná fáza kampane na podporu očkovania bude mať novú podobu. Ministerstvo zdravotníctva nasadzuje nové televízne, online a rozhlasové spoty a novú grafiku pre printovú a vonkajšiu reklamu.

Spoty a grafiky sú výsledkom spolupráce s agentúrou MUW Saatchi&Saatchi, ktorá vyhrala vo verejnom obstarávaní – v súťaži návrhov, ktoré hodnotila komisia zložená zo zamestnancov ministerstva a externých odborníkov zo súkromného sektora.

Nová fáza kampane chce reflektovať na nálady v spoločnosti, ktorá je silno polarizovaná. Cieľom nových spotov a grafík je poukázať na skutočnosť, že spoločnosť má len jedného skutočného nepriateľa a tým je koronavírus, ktorý spôsobuje ochorenie covid-19. Jediným účinným riešením, ako nad spoločným nepriateľom zvíťaziť, je očkovanie.

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva

"Ako keby sa za posledný rok nakazila covidom celá naša spoločnosť. Klesá dôvera v inštitúcie a solidarita z prvej vlny je už dávno zabudnutá. Teraz na prahu tretej vlny už nemá vyznám stavať komunikáciu na racionálnych benefitoch očkovania – všetko už bolo dávno povedané v médiách a na sociálnych sieťach. Preto sme sa v MUW rozhodli zvizualizovať antihrdinu v podobe covidu a pripomenúť, že ak nás tu nemá všetkých časom poraziť, musíme sa spojiť a poraziť my jeho. A vakcína je zatiaľ jediným rozumným riešením. To však neznamená, že by sme rezignovali na racionálne benefity očkovania, v ďalších kampaňových kanáloch venujeme priestor aj im," vysvetľuje COO agentúry Kamil Charvát.

Nasadením nových spotov a grafík sa dopĺňajú aktivity, ktoré ministerstvo dlhodobo realizuje. V priebehu septembra bolo do schránok občanov Slovenska doručených viac ako 1,2 milióna SIPO dokladov s výzvou na očkovanie, úrad verejného zdravotníctva rozposlal SMS notifikácie o zmenách v COVID automate s pozvánkou na očkovanie a v médiách bol nasadený globálny spot UNICEF o podpore očkovania. Do zariadení sociálnych služieb boli vďaka spolupráci s ministerstvom práce distribuované informačné brožúrky o očkovaní, ktoré odpovedali aj na najčastejšie kladené otázky. Poberateľom starobných dôchodkov v hotovosti boli doručené letáky a ďalšie letáky boli distribuované do schránok vo vybraných regiónoch s najnižšou zaočkovanosťou.

Zdroj: Ministerstvo zdravotníctva

Od septembra ministerstvo využíva službu adresného informovania o možnosti očkovania v konkrétnych mestách a obciach. Na základe lokalizácie polohy SIM kariet sú ľuďom starším ako 45 rokov posielané informačné SMS správy o očkovaní v ich obci alebo meste.

Veľký dôraz kladie rezort zdravotníctva na dlhodobú a systematickú komunikáciu očkovania prostredníctvom sociálnych médií. 

Prvá očkovacia kampaň rezortu zdravotníctva, ktorá bola spustená v januári 2021, mala slogan Vakcína je sloboda. Základné posolstvo o vakcíne ako nositeľke slobody bolo prezentované cez rôzne variácie sloganu podľa preferencií známych osobností, ktoré v spotoch účinkovali, čím kampaň umožnila mnohým cieľovým skupinám pripomenúť si ich vlastnú motiváciu na očkovanie.

V apríli 2021 sa začala celoslovenská mediálna kampaň pod názvom Vakcína je víťazstvo s vedeckými autoritami a osobnosťami kultúry, ako napríklad dvojicou B. Klempa – F. Kovár alebo P. Sabaka – G. Oňová, ktorej cieľom bolo zaočkovanie najzraniteľnejšej cieľovej skupiny. 

(ts, ms) 

Páčil sa vám článok?