Na bratislavské letisko dopravia prvých Slovákov, ktorí uviazli vo Veľkej Británii

20.3.2020
0

Zdroj: TASR - Vladimír Benko/MV SR

Páčil sa vám článok?

Spoločnosť charter advisory s.r.o., po koordinácii s ministerstvami zahraničných vecí a vnútra vypraví dnes prvý let, ktorý privezie Slovákov žijúcich vo Veľkej Británii domov. Pesne 189 Slovákov, plná kapacita lietadla, priletí z londýnskeho letiska Stansted na bratislavské letisko približne o 21.00 večer.

Všetci pasažieri pôjdu v špeciálnom bezpečnostnom režime do povinnej karantény, kde im urobia testy na COVID-19. Ďalšie lety sa pripravujú podľa záujmu a registrácie Slovákov v zahraniční. Najbližší let bude odlietať budúcu stredu so Slovákmi z USA.

V zahraničí je v súčasnosti stále niekoľko tisíc občanov Slovenskej republiky, ktorí sa v dôsledku bezpečnostných opatrení vyvolaných pandémiou koronavírusu COVID – 19, nemôžu dostať späť do svojej krajiny. Klasické letecké linky sú vo veľkej miere zrušené a repatriačné lety z mnohých krajín sa koordinujú postupne.

„V spolupráci s Ministerstvom zahraničných vecí SR a našim ambasádami v zahraničí, začíname prevážať späť domov Slovákov, ktorí sa chcú v súčasnej situácii vrátiť domov na Slovensko, avšak majú problémy s dopravou. Naše niekoľkoročné skúsenosti s charterovou súkromnou leteckou prepravou preto ponúkame, aby sme pomohli v neľahkých situáciách dostať ľudí späť domov,“ hovorí Martin Feč, spolumajiteľ a generálny riaditeľ spoločnosti charter advisory s.r.o.

Dnešný let z Londýna do Bratislavy bude mať špeciálny režim tak počas samotného letu, ako aj po prílete. Počas celého letu musia mať všetci cestujúci tvárové rúška. Po prílete pôjdudo povinnej karantény, kde každý podstúpi testovanie na COVID-19. Až na základe negatívnych výsledkov, po pár dňoch, budú prepustení zdraví cestujúci do domácej karantény. Keďže ide o súkromné lety bez financovania tretích strán, náklady si hradí každý cestujúci sám formou letenky. „Vytvorili sme rezervačný systém, vďaka ktorému sme schopní konsolidovať požiavky stoviek ľudí tak, aby sme cenu letu znížili čo najviac a podarilo sa nám dostať domov čo najviac ľudí. S cestujúcimi sa snažíme komunikovať, všetko im vysvetliť,“ spresňuje Feč.

(ts, ms)

Páčil sa vám článok?