Presvedčili sme sa: V Klientskom centre bolo napriek obavám z koronavírusu rušno

11.3.2020
Príjem žiadostí  - živnostenské podnikanie Klientske centrum interiér

Zdroj: nc

Páčil sa vám článok?

Štát apeluje na občanov, aby zostali doma a s úradmi komunikovali skôr elektronicky. Mnohí však toto odporúčanie nerešpektujú a v strese sú aj niektorí úradníci. Denne prichádzajú do kontaktu a musia vybaviť stovky žiadostí.

V Klientskom centre na Tomášikovej napriek hrozbe koronavírusu bolo dnes celkom rušno. Niektorí zamestnanci sa chránia rúškami, rukavicami či respirátormi. Pri vchode sme nenašli žiadnu dezinfekciu a pri vstupe neprebiehali žiadne kontroly.

Zaujímalo nás, či sa verejnosť neobáva chodiť medzi toľkých ľudí. "Nemám nejaké obavy," odpovedal nám pán, ktorý si prišiel "narýchlo niečo vybaviť". Ďalší návštevník mal so sebou pre istotu rúško, ktoré však nechal vo vrecku a nepoužil. 

Ministerstvo vnútra odporúča, aby ľudia, ak je to možné a nie nevyhnutné, nechodili do klientskych centier či na iné úrady. Rezort vnútra dodáva, že ak niečo potrebujete súrne vybaviť, riešte to cez internet alebo telefonicky.

Riziku nákazy sú vystavovaní aj zamestnanci centra, ktoré navštevuje i veľa cudzincov. Niektorí z nich nám povedali, že pracujú s obavami alebo že rúško ich aj tak neochráni a zle sa im v ňom dýcha.  Na stoloch mali k dispozícii dezinfekciu. Svoje obavy k tejto téme dnes vyjadrila aj dosluhujúca ministerka vnútra Denisa Saková na tlačovej besede po zasadnutí vlády a vyzvala ľudí k väčšej opatrnosti.

Mesiac marec je aj obdobím podávania daňových priznaní - finančná správa preto odporúča, aby klienti uprednostnili riešenie situácie elektronicky a obmedzili osobný kontakt na úrade.

Informačný ​oznam na dverách klientskeho centra upozorňuje najmä tých klientov, ktorí potrebujú riešiť náležitosti v súvislosti s dovozom áut z cudziny, hlavne z Talianska.

Zdroj: nc
Zdroj: nc

​Zamestnankyne sú vybavené rúškom a rukavicami, nie všetky ho však nosia. 

Zdroj: nc

Zdroj: nc

Odporúčanie a informácie na dverách Klientskeho centra - upozornenie občanov, že ak to nie je naozaj nevyhnutné, nemali by chodiť na úrady a využiť možnosť elektronického vybavovania, prípadne sa informovať telefonicky

Zdroj: nc

Zdroj: nc

​Pracovníčka pošty nám povedala, že úbytok klientov od začiatku týždňa nespozorovali, množstvo vybavených žiadostí im skôr narástol. Chránila sa rúškom.

Zdroj: nc

​(nc)

Páčil sa vám článok?