Plat riaditeľa DPB zostáva naďalej utajený

10.5.2007
0
Páčil sa vám článok?

Nedávne zmeny v predstavenstve Dopravného podniku Bratislava, a.s., a výmena generálneho riaditeľa naznačujú, že situácia v tejto spoločnosti sa bude meniť. Platy a odmeny najvyšších predstaviteľov DPB boli v minulosti tabu. A dnes?

Podľa predsedu predstavenstva akciovej spoločnosti DPB Branislava Zahradníka generálny riaditeľ nie je verejný činiteľ a jeho plat je chránený osobný údaj. „Môžem však potvrdiť, že informácie o údajných neprimerane vysokých platov a odmien generálneho riaditeľa sa nepotvrdili. Jeho príjem sa vo všeobecnosti skladá zo základného platu, tarifnej odmeny a prípadnej mimoriadnej odmeny schválenej predstavenstvom. V priemere nepresahuje 100-tisíc mesačne,“ uviedol B. Zahradník.

Odmeny schvaľovalo predchádzajúce predstavenstvo vždy polročne a na konci roka. B. Zahradník podľa vlastných slov ale nemôže zverejniť ich výšku. Podľa neho sa však vyplácali zo mzdových prostriedkov DPB v zmysle schváleného rozpočtu.

Odmena predsedu predstavenstva DPB je 20-tisíc mesačne, odmeny predstavenstvu sa nemenili od roku 2003 a platia aj dnes. Súčasné predstavenstvo stanovilo plat novému generálnemu riaditeľovi v rovnakej výške a štruktúre, ako mal predchádzajúci generálny riaditeľ, dodal B. Zahradník.

Primátor Bratislavy poberal ešte v roku 2004 plat vo výške 78 900 korún, čo bolo menej, ako mal najvyšší šéf DPB (neskôr mu ho zvýšili na 114-tisíc a v súčasnosti berie 149-tisíc korún).

Diametrálne odlišná situácia je v oblasti odmeňovania iných zamestnancov DPB, napríklad vodičov. Dopravný podnik neustále hľadá nových vodičov autobusov, pretože ich počet klesá. Súčasný priemerný plat vodiča autobusu s príplatkami a nadčasmi je 22- až 25-tisíc korún. Vodič trolejbusu dostane 24- až 26-tisíc korún mesačne a jeho kolega z električky od 19- do 21-tisíc korún.

Dopravnému podniku chýba momentálne spolu asi 50 vodičov, z toho 40 pre  autobusy. Fluktuácia je vysoká - približne 200 vodičov ročne.

Nové predstavenstvo sa bude podľa jeho predsedu Branislava Zahradníka situá-ciou zaoberať. „Pripravujeme nový moderný, motivačný a stabilizačný sociálny program pre vodičov MHD v Bratislave. Veríme, že situácia sa po prijatých opatreniach zlepší,“ konštatoval B. Zahradník. Dodal, že hrozbou je novela Zákonníka práce. Ak by obmedzila rozsah nadčasov, vážne by to ohrozilo prevádzku DPB.

(rob)
Páčil sa vám článok?