Obmedzenie jazdy cyklistov je hlúposť

19.4.2007
0
Páčil sa vám článok?

Nevidel som štatistiky, ale som presvedčený, že kolízie cyklistov navzájom, ako aj chodec - cyklista nie sú vôbec také frekventované ako zrážky chodcov s motorovými vozidlami na označených priechodoch pre chodcov cez cesty.

Následky takýchto kolízií sú podstatne miernejšie, zvyčajne sa končia modrinami, škrabancami prípadne zašpineným, potrhaným odevom. Dosiaľ som nepočul o žiadnej takejto kolízii, ktorá by sa skončila tragicky. Sám využívam bicykel tak často, ako sa len dá. Dospel som k názoru, že po bratislavských cestách jazdia len dve skupiny cyklistov - blázni a samovrahovia. My ostatní, ktorí si svoj život a zdravie vážime, jazdíme hlavne po chodníkoch a peších zónach, lebo cyklistických chodníkov je stále žalostne málo.

Samozrejme, už sa mi stalo, že ma policajt zastavil a snažil sa mi čosi vysvetľovať, ale keď som sa ho spýtal, či by svojmu dieťaťu dovolil jazdiť na bicykli po ceste, pochopil... Osobne si myslím, že aj obmedzenie rýchlosti cyklistu na 5 km/h je hlúposť dobrá len na to, aby policajti mali za čo šikanovať, prípadne, aby sa vytvoril priestor na korupciu, pretože pokiaľ viem, zatiaľ policajti nemajú žiadne radary na cyklistov a tak je všetko len subjektívne. Oveľa rozumnejšie by bolo, keby bol cyklista potrestaný pokutou za evidentne agresívnu bezohľadnú jazdu, ktorou obťažuje okolie. Tu je dokazovanie podstatne jednoduchšie - existujú svedkovia. A ak je problém s tým, že kto bude „rýchlych“ previnilcov chytať, tak kúpme policajtom rýchle bicykle!

Som presvedčený, že bicykel do pešej zóny vždy patril a patriť bude, dokonca aj keby to nejakí zadubení poslanci zakázali. Skôr si myslím, že zvíťazí zdravý rozum a mestskí poslanci dokážu, že im na životnom prostredí záleží, pretože čím viac bude bicyklov, tým menej bude áut, hluku, smradu a dopravných nehôd s vážnymi následkami a populácia bude zdravšia.

Norbert Kamenický, Bratislava
AD: KTO MÁ MAŤ PREDNOSŤ V PEŠEJ ZÓNE (BN 14/2007)

Páčil sa vám článok?