Nástupné plošiny na Obchodnej ulici sú zradné

2.3.2007
0
Páčil sa vám článok?

Sťažnosti na vynovenú a zrekonštruovanú Obchodnú ulicu, ktorá slúži verejnosti už dlhšie, sa v poslednom období týkajú najmä nástupných vyvýšenín pre električku.

Čitateľ Ivan Halmi nám napísal, že 26. januára si práve kvôli tejto vyvýšenine zlomil nohu. „Človek by povedal, že na tejto ulici sa predsa noha zlomiť nedá. Urobili ju krásnu, novú, bezpečnú....“ Háčik je podľa neho v tom, že vyvýšené plošiny MHD sú tam bez akéhokoľvek označenia.

„Keď si to náhodou zoberiete krížom, môže sa stať, že vykročíte do vzduchu a už vás dvíha niekoľko ochotných ľudí a posadí na lavičku zastávky,“ opisuje svoju nepríjemnosť I. Halmi. Podľa neho by mal dopravný podnik namaľovať okraje nástupíšť po celej dĺžke žltou reflexnou farbou, ako sú natreté napríklad vždy posledné schody schodišťa v podchodoch, alebo aj na autobusovej stanici Mlynské nivy. Obchodná bude potom určite bezpečnejšia, dodal náš čitateľ.

Podľa stanoviska z Dopravného podniku, ktoré nám poslal Karol Kajdi, sú nástupištia na Obchodnej urobené podľa schváleného projektu, v ktorom architekt pešej zóny nesúhlasil s farebným vyznačením obrubníkov. DPB súhlasí s tvrdením, že nástupná hrana splýva s farbou okolitej dlažby a že môže byť pre chodcov rizikovým miestom. Ako správca električkových tratí požiada spoločnosť o riešenie projektanta a bude presadzovať, aby sa nástupné vyvýšeniny upravili.

Podľa jedného z tvorcov novej Obchodnej ulice architekta Ľudovíta Urbana bola zmena farebného odtieňa na nástupnej plošine dodržaná. Nástupište musí byť podľa neho odlíšené na základe predpisu, čo sa podľa neho aj stalo. Hrany zastávky sú odlíšené rôznymi stupňami sivej farby. Špecifické architektonické riešenie nástupných vyvýšenín sa týka pešej zóny a keďže v Bratislave nejazdia nízkopodlažné električky, musel sa nástupný priestor riešiť takýmto spôsobom, dodal Ľ. Urban. 

Predpis hovorí o tom, že nástupište hromadnej dopravy musí byť označené farebne kontrastným varovným pásom s charakteristickou povrchovou štruktúrou. Varovný pás musí byť vnímateľný zvyškom zraku, nášľapom a slepeckou palicou.

(rob)

FOTO - Oto Limpus

Páčil sa vám článok?