Petržalčania chcú električku na estakádach

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Z troch variantov vedenia električkovej trasy Janíkov dvor - Šafárikovo námestie považuje mestská časť Bratislava - Petržalka za najlepší variant, ktorý ráta s vedením trate na estakádach.

Návrh Dopravoprojektu navrhuje v úseku od Janíkovho dvora po Bosákovu ulicu vedenie trate v troch variantoch. Z rokovania petržalských poslancov na zasadnutí miestneho zastupiteľstva, ktoré sa konalo minulý týždeň, vyplynulo, že mestská časť nesúhlasí s povrchovým (úrovňovým) a ani „polozapusteným“

variantom riešenia trate. Podľa mestskej časti by mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou, ktoré sú navrhované ako nadjazdy, znehodnotili priestor a znemožnili jeho ďalšiu urbanizáciu. Trať by stala ďalšou bariérou medzi obytnými súbormi. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa diaľnicou vedúcou v súbežnom smere s Dunajom a nesúhlasí s tým, aby ju trať rozdelila na ďalšie menšie bloky.

Estakádový variant, ktorý sa najviac pozdáva mestskej časti, ráta s estakádou dlhou bezmála štyroch kilometrov. Tento variant minimalizuje zaťaženie životného prostredia počas výstavby, mimoúrovňové kríženia je možné realizovať prebudovaním jestvujúcich komunikácií v menšom rozsahu ako pri ostatných dvoch variantoch. Alternatívou pre Petržalku by mohlo byť overenie úrovňového vedenia trasy s úrovňovým krížením priečnych komunikácií (teda nie nadjazdmi) s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou.

Ďalšou zásadnou pripomienkou mestskej časti je potreba dobudovania Jantárovej cesty, bez ktorého by vnútrosídliskové obslužné komunikácie ostali neúmerne zaťažené, čo je už niekoľko rokov predmetom kritiky miestnej samosprávy i obyvateľov. Realizácia nosného systému tiež vyvoláva otázky reorganizácie jestvujúcej mestskej hromadnej dopravy, či už ide o zmenu trasovania liniek autobusov, ale aj iné variantné riešenie doplnkovej dopravy. Petržalka podmieňuje riešenie doplnkovej dopravy ako trolejbusovej spracovaním ekonomickej štúdie, ktorá by jednoznačne overila jej výhodnosť oproti autobusovej doprave.

Páčil sa vám článok?