Aká bude trasa z Petržalky do centra

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Na novej električkovej trati z Petržalky do centra mesta, ktorú naprojektovala akciová spoločnosť Dopravoprojekt Bratislava, je navrhnutých desať zastávok (staníc).

Konečnou zastávkou má byť zastávka Janíkov dvor, situovaná južne od Panónskej cesty. Nasledovať by mala zastávka Lúky - Juh, umiestnená medzi sídliskami Lúky V a Lúky VII. Ďalšou v poradí by mala byť zastávka Draždiak, ktorá je navrhnutá západne od sídliska Lúky III medzi týmto sídliskom a ohybom Chorvátskeho ramena. Zastávka Lúky - Sever sa má nachádzať v lokalite medzi sídliskom Lúky VI južne od križovatky Jantárovej cesty s Kutlíkovou ulicou. Potom nasleduje zastávka Háje - Sever, ktorá by mala byť v priestore križovatky Rusovskej cesty s Chorvátskym ramenom východne od Jungmannovej ulice. Zastávka Bosákova by mala byť v priestore križovatky Bosákova - Farského Jantárová. Zastávka Einsteinova je navrhnutá na mostnom objekte ponad Einsteinovu ulicu a mala by plniť funkciu dopravného uzla aj pre železnicu a prímestskú autobusovú dopravu. Zastávka Viedenská na brehu Dunaja má svojou polohou nadväzovať na promenádu. Poslednou na novom úseku električkovej trate je zastávka Štúrova, ktorá má vzniknúť rekonštrukciou dnešnej zastávky.

V Janíkovom dvore by malo byť vybudované aj električkové depo. Aj koniec trate v Janíkovom dvore je navrhnutý v troch variantoch. Predpokladá sa, že na tejto trati by malo premávať 50 súprav vozidiel (z toho dve sa rátajú ako záložné). Vozidlá by mali premávať v intervaloch 90 sekúnd a ročne by mali najazdiť vyše 3,3 milióna kilometrov. V projekte sa možno dočítať aj presné čísla týkajúce sa kapacity autobusov, ktoré sú používané na hromadnú dopravu z Petržalky do centra v súčasnosti, a kapacity električkových súprav, ktoré ich majú v budúcnosti nahradiť. Systém založený na električkách je očividne výkonnejší, nevraviac o iných výhodách, či už ide o vplyv na životné prostredie (zníženie emisií), alebo o okolnosť, že koľajová trať je segregovaná od cestnej dopravy, čo umožní úsporu času a zníženie zaťaženosti cestných komunikácií.

Páčil sa vám článok?