Prípravy výstavby električkovej trate z Petržalky do centra pokročili ďalej

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Projekt prepojenia Petržalky s centrom mesta, ktorý je prvou etapou budúceho nového nosného systému mestskej hromadnej dopravy, nadobúda konkrétnejšie kontúry. Zámer už posudzujú na magistráte.

Cieľom stavby trate je vytvoriť prepojenie Petržalky koľajovou dopravou z lokality Janíkov dvor v koridore Jantárovej cesty s prechodom cez zrekonštruovaný Starý most na Šafárikovo námestie. Zámer ráta s tromi variantmi výškového vedenia trasy nosného systému MHD v úseku od Janíkovho dvora po Bosákovu ulicu, v zostávajúcej časti trasy je výškové vedenie riešené v jednom variante. Tri varianty navrhujú vedenie trate po estakádach, po povrchu alebo polozapustené v zemi. Prvý variant ráta s vedením trate v úseku medzi zastávkou Janíkov dvor a zastávkou Einsteinova na estakáde, v úseku od zastávky Einsteinova po breh Dunaja má byť vedená ako povrchová v uličnom priestore Jantárovej cesty, od Starého mosta po koniec úseku v križovatke Jesenského - Štúrova trať má viesť po povrchu. Druhý variant ráta s tým, že trasa povedie v celej svojej dĺžke po povrchu, tretí ráta s jej čiastočným zapustením pod úroveň terénu v úseku Janíkov dvor - Bosákova. Rozdiely sú aj v cenách: „estakádový“ variant by stál vyše 8,5 miliardy korún, „povrchový“ asi 7,7 miliardy a „polozapustený“ vyše 7,7 miliardy korún. Náročnou časťou stavby bude vybudovanie estakády ponad Einsteinovu ulicu, diaľnicu, Černyševského ulicu a železnicu, kde sa ráta aj s vybudovaním zastávky, na ktorú má byť prístup zabezpečený výťahmi.

Pokiaľ ide o Starý most, v súčasnosti nespĺňa podmienky na to, aby na ňom mohla byť dvojkoľajná električková trať, preto bude zrekonštruovaný, pričom sa zvýšia piliere, aby vyhovoval aj požiadavkám lodnej dopravy. Bude tu aj cyklistická lávka a chodník so šírkou tri metre. Projekt rekonštrukcie ráta s dvoma alternatívami, odlišujúcimi sa najmä mierou použitia nových konštrukčných prvkov a šírkou mosta po skončení obnovy.

Výhľadovo má byť trať prevádzkovaná ako električková rýchlodráha. Výstavba je naplánovaná na roky 2006 - 2008, pravda, tento termín treba brať s rezervou. Trať z Petržalky do centra je iba prvou stavbou budúcej siete nosného dopravného systému, ktorý by mali tvoriť dve radiálne trasy: trasa A - Predmestie (Rača) - Dúbravčice (Dúbravka) a trasa B - Janíkov dvor - Ružinov. Prvou etapou je úsek Janíkov dvor - Trnavské mýto.

Páčil sa vám článok?