Vallo predstavil riešenie pre cyklotrasu na Vajanského: Ako má po novom vyzerať?
Zdroj: banoviny
Bratislavský magistrát ukázal spôsob, ktorým chce vyriešiť spor s ministerstvom dopravy pre cyklotrasu na Vajanského nábreží. Ministerstvo totiž ešte v novembri prikázalo magistrátu odstrániť betónové obrubníky. O riešení magistrátu informoval na sieti primátor Bratislavy Matúš Vallo.
"Po dôležitých rokovaniach sme pre Vajanského nábrežie našli riešenie, ktorým vyhovieme požiadavkám ministerstva dopravy, s ktorým súhlasí Krajský dopravný inšpektorát a zároveň spĺňa predstavu mesta. Zlepšíme situáciu tak pre vodičov, ako aj pre tých, ktorí cez Vajanského jazdia na bicykli," uviedol Vallo.
Mohutné betónové obrubníky, ktoré delia cestu od cyklotrasy a ktoré najmä v krízových situáciách spôsobovali motoristom problémy, mesyo odstráni. "Keďže tu ale na bicykloch
Zdroj:
Magistrát
Takto sa zmení cyklotrasa na nábreží.
jazdia desiatky tisíc obyvateľov, vrátane rodín s deťmi, nemôžeme si dovoliť nechať ich ďalej jazdiť bez dostatočnej ochrany. Osadíme tu preto nové, bezpečnejšie, mestotvornejšie a krajšie oddeľovače. Tie budú dostatočne vysoké, aby chránili cyklotrasu a vďaka skosenej hrane na strane k cyklistom, budú tiež pre nich bezpečnejšie. Zároveň, vďaka mäkšiemu materiálu z recyklovaného plastu, viacerým zabudovaným reflexným prvkom a skoseným hranám, budú tiež šetrnejšie k autám," priblížil primátor.
Obrubníky z cyklotrasy na Vajanského nezmizli: Výzva ministerstva nezakladá povinnosť opatrenie vykonať, tvrdí magistrát
Cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave je aj napriek vlaňajším výhradám ministerstva dopravy stále nezmenená a s obrubníkmi. Voči výzvam rezortu dopravy hlavné mesto v zákonnej lehote namietalo, čaká na ďalšie kroky ministerstva. Uviedol to hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Oddeľovače budú po novom osadené niekoľko desiatok centimetrov do cyklotrasy, v jej najširších úsekoch. Rozšírená cesta tak bude podľa magistrátu komfortnejšia pre vodičov, cyklotrasa však naďalej bude dostatočne široká pre komfortnú jazdu cyklistov vedľa seba aj pre bezpečné obiehanie. V rámci projektu tiež doladia niektoré prvky vodorovného značenia tak, aby nemohli byť pochybnosti o ich správnosti.
"Myslíme si, že prinášame najlepšie možné kompromisné riešenie, ktoré pomôže uzavrieť dlhodobú a často divokú diskusiu okolo tejto dôležitej zmeny. Fakty a dáta za posledný rok a pol fungovania hovoria jasne. Z Vajanského sa stala jedna z najfrekventovanejších cyklotrás v celom meste, s viac ako 40-tisíc cykloprejazdmi za mesiac v teplejšom období, a tisícky aj počas tých najchladnejších zimných mesiacov," argumentuje Vallo tvrdiac, že po vylepšení riadenia križovatky na Šafárikovom námestí sa stabilizovala aj situácia pre vozidlá a jazdné doby tu nie sú zásadne horšie, ako boli pred vybudovaním cyklopruhu.
"Najpodstatnejšie však je, že sa podarilo dosiahnuť to, o čo sa mesto, mestská časť a obyvatelia snažili roky, dlho pred tým, než som sa stal primátorom - aby štvorprúdová tranzitná cesta v srdci nášho mesta, neoddeľovala Dunaj od historického jadra. Obzvlášť, keď o 900 metrov vedľa sa vybudoval na to určený cestný obchvat s ešte väčším počtom pruhov. Odstránenie betónových obrubníkov, osadenie nových plastových oddeľovačov a úpravu značenia chceme, v závislosti od dodacích lehôt, stihnúť do začiatku leta," zakončil primátor.
(ms)