Všetky lávky ponad diaľnicu sú už hotové
Hoci sa hovorí o tom, že nadchod pri Artmedii je hotový a hoci ho mesto prevzalo, táto jednoduchá stavba ešte stále neslúži svojmu účelu - nespája totiž Petržalku s nábrežím, len v tomto úseku preklenula diaľnicu a železnicu.
Petržalčania budú ešte roky čakať na to, kým sa z malého centra v okolí Mánesovho a Muchovho námestia dostanú spoľahlivo peši na petržalskú stranu Starého mosta. Lávka totiž vôbec nevedie okolo Artmedie, ale končí sa pred futbalovým štadiónom. Táto časť od križovatky z Farského po neodovzdanú cestnú odbočku z nadjazdu je skolaudovaná a mesto ju prevzalo aj formálne, hoci stavebne bola dokončená začiatkom augusta tohto roku.
Nadchod sa v tomto mieste končí strohým prerušením a jeho užívatelia musia zísť dolu na úroveň nábrežia. V prípade, že chcú pokračovať po Starom moste smerom do mesta, musia po vonkajšom obvode obísť futbalový štadión Artmedia a znovu vystúpať na úroveň nadjazdu na Starý most. Občania využívajú tento nadchod od novembra minulého roku. Na skolaudovanie tohto nadchodu čakalo aj mesto Bratislava, ktoré má dokončiť chodník vedúci od nadchodu k chodníku na Einsteinovej ulici.
Pôvodný termín na odovzdanie všetkých štyroch lávok ponad diaľnicu a železničnú trať v Petržalke bol rok 2004. Dodatočným presúvaním termínov sa dohodlo, že všetky lávky budú hotové ku dňu odovzdania diaľnice do užívania, teda do konca júna 2006. Následne v septembri hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá bola investorom tohto dielka, sľúbil, že nadchod skolaudujú 6. októbra, keď mali byť hotové výsledky expertíz dilatačných uzáver nadchodu. V tom čase sa však zistilo, že chýbajú viaceré dokumenty, ktoré boli nevyhnutne potrebné na kolaudačné konanie.
Ani administratívne ukončenie tejto časti stavby nerobí pešiu cestu z Petržalky do centra Bratislavy pohodlnú. Na to si budú Petržalčania musieť počkať do chvíle, keď sa skončí projektovaná a doposiaľ neschválená výstavba v oblasti štadiónu Artmedie.
Dodávateľ medzičasom dokončil aj lávku pri Ravaku (na fotografii), ktorej stavba sa úspešne začala a potom náhle zarazila. Na príčine prerušenia stavby boli nevyrovnané majetkovoprávne vzťahy k pozemkom pod vyústením lávky na sídlisku, ako aj nezodpovedajúce technické riešenie preklenutia železnice. Po vyriešení administratívnych a majetkovoprávnych problémov museli stavbári čakať na materiál z cudziny.
Každú zo štyroch lávok cez diaľnicu odovzdali stavbári s viac ako dvojročným oneskorením.