Šokovaná cestujúca: Vodič MHD ma pre telefonovanie vykázal do zadnej časti trolejbusu

2.1.2023
0

Zdroj: TASR _ Marko Erd

Páčil sa vám článok?

Cestovanie v bratislavskej MHD prinasaso sebou aj mnoho zaujímavých a niekedy nepríjemných situácii či konfliktov. O jednu sa podelila na sociálnej sieti i Martina, ktorú zaskočilo správanie vodiča. O vysvetlenie sme požiadali Dopravný podnik Bratislava.

"Nastúpila som do 72 a  vybehol na mňa šofér  nech idem telefonovať dozadu, lebo ho to ruší, rádio má pritom úplne nahlas. Je to normálne? Fakt som sa ho až zľakla. Podotýkam,že som určite nebola hlučná," zverila sa na sociálnej sieti na stránke Revízori Bratislava pred pár dňami Martina. 

Jej status vyvolal okamžite veľkú diskusiu. Časť ľudí bola na strane vodiča. Upozorňovali na to, že  mnohí z nás pri telefonovaní kričia, pričom si to neuvedomujú. Iní si zas kládli otázku, aký je, pokiaľ ide o hluk, pre okolie rozdiel, ak niekto telefonuje alebo sa s niekym rozpráva. 

Cestujúca v diskusii zdôraznila, že jej volal známy a pri nastupovaní do autobusu sa s ním už lúčila. Vodič podľa nej zasiahol okamžite, ešte na zastávke vo chvíli, keď si sadala. "Hovor sa začal 17:32 a skončil sa 17:39 a o 17:39 mám aj cviknutý lístok," dodala,  čo zaroveň potvrdila fotografiami lístka a výpisu z hovoru. 

Zdroj: Martina

Záznam hovorov, je jasné, že hovor končil 17:39.

Zdroj: Martina

Lístok bol označený 17:39.

S Martinou sme sa aj spojili. "Nechápala som vôbec, čo zlé som urobila.Hudbu mal pustenú úplne nahlas. Nemal šancu ma ani počuť... A trolejbus bol úplne prázdny a podľa mňa mu to vadilo. Ale nezmohla som sa ani na slovo," vyjadrila sa Martina, ktorá vtedy cestovala do nočnej zmeny. Správanie vodiča jej pripadalo ako útok bez bez fyzického napadnutia.

"A tiež nerozumiem ľuďom, ktorým prekáža, ak niekto v MHD telefonuje. Ja sa nad takými vecami vôbec nepozastavujem. Je to každého vec. Sama MHD podporuje mobily, wifi zadarmo a pod...a šofér vás bude za to pomaly vyhadzovať z busu?" čuduje sa Martina.

Zaujímalo nás, či je správanie vodiča v poriadku. O stanovisko sme požiadali dopravný podnik. 

"Prepravný poriadok Integrovaného dopravného systému Bratislavskeho kraja nezakazuje cestujúcim vo vozidle telefonovať. Vo všeobecnosti je cestujúci povinný správať sa tak, aby svojím konaním neohrozoval bezpečnosť ani plynulosť prepravy, život a zdravie zamestnancov dopravcu alebo neznižoval komfort cestovania ostatných cestujúcich," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec. 

"Znamená to, že nesmie rušiť vodiča počas jazdy -  prihovárať sa mu, pískať, spievať, hlučno sa správať, hrať na hudobnom nástroji vo vozidle alebo verejne púšťať reprodukovanú hudbu i reč. Ak teda cestujúci pri telefonovaní vodiča svojím konaním rušil, ten je ho oprávnený požiadať, aby túto činnosť nevykonával v jeho prítomnosti, alebo sa hlasitosťou prispôsobil," dodal.

(ms)

Páčil sa vám článok?