Práce na tuneli Sitina pokračujú rýchlym tempom, vyrazená je už viac ako polovica

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Pracovníci spoločností Skanska DS a Banské stavby Prievidza, ktorí budujú tunel Sitina, sa pri razení tunelových rúr dostali už za polovicu celej razenej časti a práce rýchlym tempom pokračujú.

Tunel Sitina je jednou z dôležitých súčastí 3,3 km dlhého úseku diaľnice D2 Lamačská cesta - Staré grunty v hlavnom meste slovenskej republiky Bratislava. Tento úsek diaľnice tvorí obchvat centrálnej mestskej zóny. Tunel bude po svojom dokončení pozostávať z dvoch samostatných tunelových rúr dĺžky 1415 metrov a 1440 metrov. Práce na razení tunela sa začali 30. októbra 2003 na južnom portáli (pri ZOO) vo východnej tunelovej rúre. Ako nás informoval Rastislav Kravčák z Banských stavieb Prievidza a Štefan Svetlanský z akciovej spoločnosti Skanska DS, počas výstavby je potrebné operatívne riešiť množstvo technických problémov súvisiacich s geologickou stavbou pohoria, ktorá je v trase veľmi porušená a premenlivá. „Aby sme dodržali zmluvný termín ukončenia výstavby, v júni 2004 sme po dohode s obstarávateľom stavby, ktorým je Slovenská správa ciest, otvorili pracovisko na severnom portáli (Lamač) a začali s razením aj z protiľahlej strany,“ povedali nám. „Je to opatrenie, ktorým spolu s obstarávateľom stavby chceme eliminovať spomalené postupy razby v tuneli pre zhoršené geologické pomery. V súčasnosti využívame všetky najmodernejšie postupy a technológie, aby sme zabezpečili vysokú bezpečnosť pracovníkov a zvýšili postup prác. K 30. septembru bolo vyrazených spolu 1296 metrov, čo predstavuje približne polovicu celej razenej časti.“

Podľa R. Kravčáka a Š. Svetlanského sa na lamačskej strane (severný portál, ktorý je ešte stále zatienený Mokrohájskym kopcom a nie je vidieť z cesty) po dokončení prípravných prác 15. júla začalo s betonážou hĺbenej časti tunela. „V súčasnosti vykonávame betonáž budúceho tunela na dvoch pracoviskách a razíme tunel na troch pracoviskách,“ povedali nám. „V septembri bolo vyrazených 200 metrov z väčšej časti vrtno-trhacími prácami, čo je na súčasné geologické pomery v tuneli výborný výkon. Naším cieľom je dokončiť práce v tuneli včas tak, aby bolo možné plynule pokračovať vo výstavbe celého diaľničného úseku.“

Páčil sa vám článok?