Kedy prídu do bratislavských ulíc nové autobusy, nie ojazdené?

6.10.2019

Zdroj: DPB

Páčil sa vám článok?

Pilotný projekt regulovaného parkovania čoskoro odštartuje v Petržalke, odskú­šať si ho v predstihu chcú aj iné mestské časti. Ako sa na celomestskú parkovaciu politiku, ktorá sa má spustiť najneskôr v roku 2021, pripravuje Dopravný podnik Bratislava napríklad obnovou vozového parku?

Primátor Matúš Vallo viackrát spomenul, že z áut do MHD neprestúpi viac ľudí, pokiaľ nebude rýchlejšia. Samozrejme, cestovanie verejnou dopravou musí byť aj bezpečné a takisto komfortné. Na čom nás vlastne vozia vodiči MHD dnes? Dopravný podnik Bratislava (DPB) aktuálne prevádzkuje 514 autobusov, 194 električiek a 133 trolejbusov. Najmodernejšie sú trolejbusy, až 120 ich je nových, tie posledné staré jazdia už len na nočných spojoch. Z električiek je nových 60 vozidiel, teda necelá tretina. Najhoršia situácia je pri autobusoch.

„Priemerný vek vozidiel je približne 7 rokov, pričom ho vysoko zdvíha najmä 25 najstarších autobusov Karosa, ktoré majú takmer 30 rokov,“ informoval nás Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu DPB.

​Dopravný podnik kúpil v tomto roku 11 starších kĺbových autobusov z Rakúska a Nemecka, aby nahradili niektoré najstaršie Karosy. Namiesto 30-ročných vozidiel jazdia u nás 14, či 15-ročné... „Päť autobusov MAN je z roku 2004, šesť autobusov Solaris je z roku 2005,“ spresnil Žarnovický s tým, že ich obstarali za výhodnú cenu – autobusy MAN kúpili 33-krát lacnejšie a Solarisy 50-krát lacnejšie, ako je cena nových autobusov. „Ich technický stav bol preverený ešte pred nákupom. Dokopy stáli 100 000 eur. Takže 11 vozidiel sme kúpili za lepšiu cenu, ako by stál jeden nový autobus,“ zdôraznil Žarnovický.

DPB kúpou „jazdeniek“ reagoval na potrebu náhradných spojov v súvislosti s rekonštrukciou električkovej trate do Karlovej Vsi a Dúbravky. Problémom tohto rýchleho riešenia sú aj staré emisné normy Solarisov a MAN-ov.
Nové autobusy zo súčasného obstarávania by sa mali začať objavovať v uliciach Bratislavy v roku 2020. Dopravný podnik vyhlásil tender na dodávku 85 nových autobusov, pričom 81 z nich budú kapacitné kĺbové vozidlá.

(ac)

Páčil sa vám článok?