DPB: Do štrajku sa zapojilo iba 11 vodičov - čo na to organizátor z odborov?

2.9.2019
0
Autobus X5 priváža ľudí na zastávku Molecova

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Podľa Dopravného podniku Bratislava sa do ohlasovaného štrajku vodičov MHD zapojilo menej ako jedno percento z nich.

"Napriek medializovaným informáciám premáva MHD v Bratislave už od rána podľa štandardných cestovných poriadkov bez akéhokoľvek obmedzenia. Odborová organizácia Autošofér na dnešné ráno vyhlásila štrajk vodičov MHD, ktorý mal ochromiť dopravu v celej Bratislave. Napriek silnej medializácii sa zo všetkých 1500 vodičov do štrajku zapojilo 11 ľudí. Účasť na proteste tak nedosiahla ani 0,8 %. Operatívne výpadky v prevádzke sme hradili záložnými vozidlami," informoval nás Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu DPB. 

Ako dodal, štrajku sa nezúčastnila ani žiadna z iných odborových organizácii DPB. 

Organizátor protestu, predseda odborovej organizácie DPB Autošofér Jozef Hitka nevie povedať presný počet vodičov, ktorí sa do štrajku zapojili. Tvrdí však, že ich bolo viac ako komunikuje DPB. "Nakoľko bol veľký tlak od zamestnávateľa a vyhrážanie sa im, tak aby neostali vo vozovni, odstavovali sa po konečných zastávkach, čo sa dá ťažko dokázať. Zlyhala totiž technika a nefungovali palubné počítače, a teda nezaznamenávali ich jazdy alebo vynechané spoje," argumentoval pre TASR.

Odmieta, že by išlo o politickú hru, alebo o jeho snahu posilniť si pozíciu v odboroch. "Bojujem za všetkých zamestnancov DPB, aj tých, ktorí nie sú v odboroch. Snažím sa pre nich vybojovať najlepšie podmienky," vyhlásil. Štrajk podľa jeho slov splnil účel, keďže v pondelok odborom Autošofér prisľúbil generálny riaditeľ DPB Martin Rybanský, že je ochotný rokovať o zlepšení podmienok pre vodičov. Ak rokovania s vedením podniku nebudú úspešné a situácia by sa neriešila, odbory Autošofér budú zvažovať ďalšie nátlakové akcie.

Hitka pri zvolávaní štrajku poukázal na mzdy, chýbajúcich vodičov i mechanikov v podniku, či na zlé pracovné podmienky. "Jazdíme v starých vozidlách. Vo vozidlách, kde nefunguje klimatizácia," podotkol. Vadí mu neprimerané trestanie zamestnancov i to, že pri riešení sťažností nemá zamestnanec takmer žiadnu možnosť na svoju obhajobu.

DPB však dôvodom štrajku nerozumie. Deklaruje, že sa snaží reálne zlepšiť podmienky zamestnancov a má za sebou už prvé výsledky. "Ešte v lete, hneď po nástupe nového vedenia, sa vodičom podarilo v spolupráci s mestom navýšiť mzdy o viac ako desať percent a dielenským pracovníkom dokonca až o 20 percent. Súčasne sa začali nakupovať desiatky ďalších klimatizovaných autobusov a aby sa vodičom lepšie pracovalo aj v starších vozidlách, necháme aj do desiatok z nich domontovať klimatizáciu," skonštatoval Žarnovický.

 (ms) 

Páčil sa vám článok?