FOTO: Čo máte robiť, ak vám automat DPB vydá cestovný lístok na MHD bez potlače?

18.6.2019

Zdroj: FB Revízori

Páčil sa vám článok?

Viacero cestujúcich bratislavskou MHD nás upozornilo na to, že niektoré automaty im dnes vydali čisté cestovné lístky, teda bez potlače. Fotografie týchto kazových lístkov zverejnili aj na sociálnej sieti, kde sa v diskusii objavili rôzne rady a názory, čo majú s nimi urobiť. My sme správny postup v takomto prípade zisťovali u hovorkyne Dopravného podniku Bratislava Mgr. Adriany Volfovej.

Niektoré automaty na cestovné lístky mali asi poruchu, lebo dnes vydávali lístky bez potlače. Konkrétne bol pokazený napríklad automat na Trnavskom mýte na zastávke autobusov smerom na Bajkalskú, kde si kúpil lístky viacerí Bratislavčania. Vyplýva to z diskusie, ktorá sa dnes rozpútala na sociálnej sieti, kde dostávali majitelia týchto nepotlačených cestovných lístkov všelijaké rady. Ako napríklad:  "Reklamuj to na Dopravnom podniku a povedz im, že si si kupoval 7-dňový lístok. Alebo si taký jeden kúp a potom si na domácej tlačiarni podľa neho potlačíš aj tie prázdne. Kebyže si tam kúpiš ešte raz lístky, ale teraz tie najdrahšie a potom na DPB povieš, že sú to tie prázdne, tak ti ich preplatia a más 2 kusy lístkov skoro zadarmo."  

Zdroj: FB Revizori

​Našli sa aj vtipné postrehy tipu: "No, ale keď pôjdeš na Dopravný podnik, tak mysli na to, že budeš potrebovať ďalšie cestovné lístky."  Jasné, že sa našli aj návrhy, aby si takéto lístky vo vozidle označil a teda ich normálne použil na cestovanie v MHD. A v prípade prepravnej kontroly tvrdil, že on za lístky zaplatil, automat mu ich v takejto podobe vydal, on si ich riadne označil a nemôže za to, že na nich určité údaje chýbajú.  

Bratislavské noviny oslovili hovorkyňu Dopravného podniku Bratislava Mgr. Adrianu Volfovú, ktorá nám odpovedala na naše otázky súvisiace s takýmito prípadmi: 

Čo má robiť cestujúci, keď mu automat vydá nepotlačené lístky? Môže s nimi nastúpiť do vozidla MHD, označiť si ich a cestovať, alebo by mu ich pri kontrole ako platné neuznali? Ako má postupovať, ak si zaplatil a dostal takéto nepodarky (viď príloha)?

Cestovné lístky bez potlače, prípadne zle potlačené lístky sú neplatné. Úzke lístky, lístky s chybnou potlačou a lístky bez potlače vydané automatom sa cestujúcim vymenia na ktoromkoľvek predajnom mieste DPB, a.s. po spísaní preberacieho protokolu priamo na predajnom mieste. Lístky, ktoré boli označené v označovači na cestovné lístky vo vozidlách MHD sa nevymieňajú.

Ako sa môže teda cestujúci prepravovať vo vozidlách MHD, keď mu automat vydá takéto lístky?

DPB, a.s. odporúča cestujúcej verejnosti využiť iné formy obstarania jednorazového cestovného lístka: predajné miesta IDS BK, služby províznych predajcov (PNS), SMS cestovný lístok, elektronický cestovný lístok (bližšie informácie na https://www.idsbk.sk/download/1607031023T4pzs5.pdf ) alebo zakúpenie cestovného lístka prostredníctvom mobilnej aplikácie Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (bližšie informácie na https://www.idsbk.sk/oznamy/18100111050001jsd1-mobilna-aplikacia-ids-bk-prinasa-jednoduche-a-sikovne-cestov/ )

Skúma DPB v prípade reklamácie aj to, aký druh lístkov si cestujúci v automate kupoval, aby zabránil prípadným špekulantom tvrdiť, že ide o lístky vyššej hodnoty?

DPB, a.s. preveruje všetky sťažnosti a reklamácie cestujúcich u servisnej spoločnosti, ktorá podniku poskytuje aj výpis predaných cestovných lístkov z automatu. Výpis cestovných lístkov je kontrolovaný a porovnávaný s výberom z automatu.

(ars)

Páčil sa vám článok?