V prelukách treba stavať parkovacie domy

29.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Veľmi ste ma ako starého Prešpuráka potešili. Už sa teším na ďalšie číslo. Nuž a v kútiku duše dúfam, že nebude dlho trvať a budú vychádzať ako týždenník, možno s potrebou platenia aspoň zčasti, vždy v sobotu, ako čítanie na víkend.

Možno by stálo za úvahu spojenie nákladov na noviny mestských častí v jedny celomestské, keďže Večerník je prepolitizovaný a stratil charakter „našich“ novín. Potom by možno stálo za úvahu, keď už noviny nesú trojjazyčný názov, jednu stránku napísať v jazyku nemeckom a maďarskom.

V minulom čísle je spomenuté budovanie podzemných garáží s negatívnym názorom lúčiaceho sa ministra Zlochu. Poviem vám úprimne, aj názor viacerých priateľov je podobný, pokiaľ ide o Hviezdoslavovo námestie a Námestie SNP. Keby nebol magistrát či radnica taký ťažkopádny, už by vo viacerých v prelukách (zo Špitálskej na Heydukovu ulicu, na Dunajskej vedľa Omnie, na Dunajskej na mieste ruín troch domčekov a parkoviska Otčina, z Gorkého na Laurinskú) boli v prevádzke parkovacie domy so 4-6 podlažiami nad zemou a možno dvomi pod zemou, kde by mohlo parkovať niekoľko sto áut.

Tak je to riešené vo Viedni i vo Švajčiarsku. Neviem, prečo je snaha rozkopať na roky centrum mesta a hnať nás pod zem. V USA a Kanade tie podzemné katakomby budovali súčasne s budovaním mrakodrapov a metra. Prosím vás, rozprúďte širšiu diskusiu o tomto probléme, aby novozvolené mestské zastupiteľstvo malo názor obyvateľov a nie iba „odborníkov“, ktorí za naše peniaze si chcú budovať pomníky.

Aby stred mesta nebol tlačený autami do dopravného kolapsu, treba natvrdo zakázať vjazd do peších zón. Na to je potrebné rozšíriť sieť parkovísk pred centrom, ako je napríklad pozemok po bývalej parketke na Račianskej ulici, kde je mŕtvo už pekných pár rokov. Za ten čas sa už vybudovanie mohlo zaplatiť. Dá sa ešte využiť časť parkoviska na Bajkalskej, pred bývalými kúpeľmi Centrál (to je hanba mesta a štátu), atď.

Metro - to je ďalší boľavý problém. Nie a nie sa rozhodnúť. Možno je to tak dobre. Čo však dovtedy s dopravou toľkého človečenstva denne z Petržalky? Nepokúsite sa oprášiť návrh dvoch odborníkov zo Železníc SR, ktorí pred 5-6 rokmi navrhli využiť koľajové spojenie Petržalky so stanicami Nové Mesto, Predmestie možno až po Filiálku a na Hlavnú stanicu? Keby na takomto prepojení premávali najmä v špičkách veľkokapacitné súpravy, odbremenili by dopravu cez mosty a autobusy by zvážali cestujúcich na Petržalskú stanicu. A ešte by stále mohol jeden spoj premávať cez Starý most na Dostojevského rad, alebo už nie? Na päť či možno aj sedem rokov by sa to azda rentovalo.

Záverom ešte toľko. Dodržte lokálnosť „našich“ novín a píšte výsostne iba o „našom drahom a milovanom meste“. Na zlosť nacionalistom.

Oto Cziglán

Páčil sa vám článok?