Na piaty most sa prišli pozrieť tisíce ľudí

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Asi pätnásťtisíc ľudí využilo uplynulú nedeľu možnosť navštíviť stavenisko piateho mosta cez Dunaj, aby si mohli zblízka obzrieť konštrukciu hlavného mostného poľa pred jej osadením na pilier v toku rieky.

V časti staveniska pri Dome lodníkov na Pribinovej ulici, ktoré bolo vyhradené pre verejnosť, usporiadal Doprastav deň otvorených dverí. Návštevníci si tak mohli obzrieť nielen samotnú 231 metrov dlhú, 36 metrov vysokú a 5240 ton vážiacu konštrukciu, ale aj prezentáciu výstavby mosta na veľkoplošných obrazovkách a informačných paneloch, spojenú s odborným výkladom pracovníkov Doprastavu. Najväčšiu pozornosť venovali najatraktívnejšej a zároveň technicky najnáročnejšej fáze výstavby, ktorá nás čaká práve v najbližších dňoch - otočeniu konštrukcie z ľavého brehu Dunaja a jej osadeniu na pilier v koryte rieky, ktoré sa uskutoční pomocou súlodia štyroch lodí. Napriek tomu, že prezentácia na obrazovkách vysvetľovala postup tejto unikátnej operácie do podrobností, pri pohľade na gigantickú oceľovú konštrukciu zblízka sa na tvárach ľudí zračil úžas nad tým, že sa niekto na niečo podobné vôbec odvážil podujať.

Piaty most cez Dunaj z ľavého brehu na pilier v toku rieky mali pôvodne otáčať od 9. do 14. septembra, nakoniec sa tak má stať v čase od 16. do 21. septembra. O týždenný posun termínu oproti pôvodne avizovanému požiadala spoločnosť Hutní montáže Ostrava, ktorá most otočí. Ako uviedol Ladislav Csáder, generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Metro Bratislava, ktoré je hlavným investorom stavby, posun termínu spôsobilo dlhšie posudzovanie projektu otáčania mostu. Konštrukciu budú cez rieku premiestňovať v novom termíne počas troch dní. Lodná doprava bude počas týchto dní v bratislavskom úseku Dunaja vylúčená, most otočia pri vhodnej hladine rieky a počasí. Prietok vody by nemal presiahnuť 2500 kubických metrov za sekundu a sila vetra nemôže byť vyššia ako desať metrov za sekundu. Príprava na otáčanie mosta v týchto dňoch vrcholí, najviac práce je pod konštrukciou, kde sa pripravujú posuvné dráhy, a v prístave, kde dokončujú kompletizáciu súlodia štyroch lodí, pomocou ktorých most otočia.

Páčil sa vám článok?