Lodnou dopravou z Bratislavy do Šamorína sa má zaoberať pracovná skupina

11.3.2018
0
Dunaj 9. januára 2018

Zdroj: TASR

Páčil sa vám článok?

Návrhom lodnej dopravy na Dunaji by sa mala zaoberať pracovná skupina. Mala by začať pracovať na projekte novej lodnej linky medzi Bratislavou a Šamorínom.

Zložená by mala byť z predstaviteľov Úradu Bratislavského samosprávneho kraja, krajských poslancov a zástupcov starostov miest a obcí Podunajska. „Bratislava je asi jediným mestom na Dunaji, ktoré nevyužíva potenciál rieky tak, ako by mohlo,“ myslí si miestny poslanec za Staré Mesto a zároveň mestský a krajský poslanec Martin Borguľa, ktorý s návrhom prišiel. Je presvedčený, že zriadenie nového dopravno–turistického plavidla po Dunaji bude výrazným prínosom pre rozvoj lodnej dopravy v Bratislavskom kraji, ako aj atrakciou pre návštevníkov.

Návrh pozitívne vníma aj predseda kraja Juraj Droba, ktorý sa s poslancom stretol. „Pre predsedu BSK Juraja Drobu je doprava prioritou. Zaoberá sa rôznymi možnosťami, v ktorých vidí potenciál na zlepšenie dopravnej situácie v kraji,“ uviedla Veronika Beňadiková, vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie BSK.

Rovnaké stretnutie navrhol poslanec aj vedeniu hlavného mesta. Bratislavský magistrát zatiaľ na otázku, či sa s ním primátor Ivo Nesrovnal stretne, neodpovedal. Vo februári však podotkol, že oživenie Dunaja považuje síce za chvályhodnú vec, avšak upozorňuje, že to má množstvo aspektov, ktoré treba posúdiť. „Navrhovanému zámeru by mala predchádzať odborná analýza, ktorá by posúdila celkové finančné náklady, ako aj počet potenciálnych cestujúcich takouto lodnou linkou,“ uviedla vtedy hovorkyňa mesta Zuzana Onufer s tým, že pre mesto je prioritná MHD.

Menej zhovorčivé je aj vedenie Starého Mesta, ktoré poslanec taktiež oslovil. „Starosta rešpektuje rozhodnutie zastupiteľstva. Je vytvorená pracovná skupina, ktorá zadefinuje ďalší postup pri využití priestoru po Café Propeler,“ odpovedala staromestská hovorkyňa Nora Gubková. Návrh lodnej linky súvisí aj s využitím priestorov bývalej kaviarne Propeler na Rázusovom nábreží. V tejto súvislosti najprv poslanci vlani v decembri schválili verejnú obchodnú súťaž na prenájom priestorov, vo februári tohto roka ju zrušili. Následne sa z radov miestnych poslancov vytvorila pracovná skupina.

Opatrní sú tiež niektorí odborníci na dopravu. „Neviem si predstaviť, pri akých ekonomických parametroch by mohol byť tento projekt realizovateľný, dlhodobo udržateľný a prínosný,“ povedal Rastislav Cenký, riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH). Poukazuje na nevyhnutnosť vypracovania serióznej analýzy či zodpovedanie otázky, kto by mal projekt financovať.

„Ak je v Šamoríne dostatočný potenciál cestujúcich a chuť prestúpiť do verejnej osobnej dopravy, za zváženie by možno stálo obnovenie železničnej trate a dopravy do Šamorína, ktorá bola v minulosti zrušená,“ myslí si Cenký. Viac pozornosti by sa malo podľa neho venovať budovaniu záchytných parkovísk či zvážaniu cestujúcich autobusmi na tieto železničné stanice, a zabezpečeniu nadväznosti a prestupnosti medzi vlakmi a autobusmi v regióne. „Súhlasím, že doprava by mala byť prioritou kraja. Preto nechápem, že sa ňou nezaoberá seriózny tím odborníkov, ale odpútavame pozornosť k predvolebným výstrelkom politikov,“ dodal Cenký.

(TASR)

Páčil sa vám článok?