Každý druhý Bratislavčan vlastní auto

1.11.2006
Páčil sa vám článok?

Slovensko-česká konferencia o modernizácii dopravnej infraštruktúry v Bratislave potvrdila, čo je dávno známe - Bratislave hrozí dopravný kolaps. Útechu neposkytuje ani to, že v rovnakej situácii sú aj Brno a Praha.

Z informácií organizátorov vyplýva, že konferencia bola predovšetkým sumarizáciou súčasných pomerov v doprave. Neposkytla však žiadnu novú víziu a zdôraznila informácie viac-menej známe. K tým menej známym patrí poznatok, že štatisticky vlastní auto každý druhý obyvateľ mesta, čo je o čosi viac ako európsky priemer, ale viac ako dvojnásobok priemeru na Slovensku.

To vysvetľuje, prečo je Bratislava dopravne viac zaťažená ako iné slovenské mestá. Porovnanie s Prahou a Brnom poukazuje na dedičstvo po bývalom režime, ktorý nerátal s prirodzeným nárastom počtu vozidiel. Zápchami v dnešných dňoch platíme za to, že vtedajší dopravní inžinieri ani nepomýšľali na systém vonkajších obchvatov a celá doprava bola organizovaná na prejazdy centrom. Záver konferencie je, že intenzifikácia dopravy predbieha investičné možnosti.

Tieto závery sa odzrkadlili napokon i v konštatovaní viacerých odborníkov, že neuralgickým bodom budúceho diaľničného obchvatu (ktorý je napokon len vnútorným zberným okruhom) Bratislavy bude tunel Sitiny. Námestník primátora Bratislavy pre dopravu Karol Kolada v tejto súvislosti skonštatoval, že je tu „...nutnosť urobiť všetko pre to, aby bol v najbližšom období vybudovaný nultý okruh, ktorý nás odbremení od tranzitnej dopravy, ktorá prechádza samotným mestom.“

Konferencia napokon nepriniesla žiadne nové vízie, prezentovali sa na nej predovšetkým projekty, ktoré sa uskutočňujú, alebo budú uskutočňovať v blízkej budúcnosti. Podľa odborníkov sú to však projekty komunikácií, ktoré mali existovať už dnes.

Páčil sa vám článok?